Vi har drygt 40 kvadratmeter (nog närmare 45) 16mm industriparkett att sälja. Vi har själva lagt ungefär lika mycket och resultatet blev mycket bra. Golvet ligger fortfarande förpackat från fabrik. Säljes för 10 000:- vilket ger ett pris på under 250 kr/kvm, billigaste jag sett i handeln är 375kr/kvm. Golvet finns lagt där det hämtas så man kan se prov på det, finns i stockholm.
 
  • Bild142.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OBS! Prissänkt till 8000:- för allt, knappt 180 kr/kvm.
 
Inte intresserad av att köpa, men måste undra, är det samma golv som paketet ligger på ? Varför har ni generalskarvat ? Är ni säkra på att paketet inte behövs för att rätta till det där ?
 
Intressant, ja vad hände igentligen...
 
Alla skarvar är på samma ställe istället för att använda den spillbiten som blev över när man mötte vägg och börja med den på nästa rad.
 
Industriparkett är alltså uppbyggda av små stavar, ca 5 mm, vilket gör att det inte ser likadant ut, och inte läggs på samma sätt som annat golv. Det blir alltså tusentals små skarvar. Det är inte så att vi har klåpat ihop golvet utan det ser ut som det är tänkt.

Paketet, likt det på bilden, innehåller ca 0.5 kvadratmeter, vilket gör att vi har ca 90 sådana paket. Och vi behöver alltså inte dessa paket.

Om man är intresserad av industriparkett kan man läsa mer här:
http://www.almedalsgolv.com/sortiment/industriparkett/index.html
 
ParetBarbarella skrev:
Industriparkett är alltså uppbyggda av små stavar, ca 5 mm, vilket gör att det inte ser likadant ut, och inte läggs på samma sätt som annat golv. Det blir alltså tusentals små skarvar. Det är inte så att vi har klåpat ihop golvet utan det ser ut som det är tänkt.

Paketet, likt det på bilden, innehåller ca 0.5 kvadratmeter, vilket gör att vi har ca 90 sådana paket. Och vi behöver alltså inte dessa paket.

Om man är intresserad av industriparkett kan man läsa mer här:
[länk]

tyckte att jag kännde igen det....

Coolt...
 
sfallid, kan vara intresserad. Kanske för att jag inte vet hur det er ut i verkligheten, men tycker det ser snyggt ut.
Var kan jag se detta live?
 
Där fick man lära sig nåt igen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.