Har en äldre fristående induktionshäll från Gorenje med vanliga analoga vred. Har varit nöjd länge med den, men ibland stört mig på det pulserande beteendet när jag ska koka eller sjuda vissa saker på låg värme. Då är det inte bra att den kör av och på istället för en jämn låg värme.

Finns det induktionshällar som ger en jämn låg värme när man kör på 1:an etc., alltså utan pulserande på och av?
 
BirgitS
Det är nog det vanligaste numera, åtminstone i medelprisklass och uppåt. Vi har en 6 år gammal spis med induktionshäll från Husqvarna och det kokar jämnt även på läge 1.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog det vanligaste numera, åtminstone i medelprisklass och uppåt. Vi har en 6 år gammal spis med induktionshäll från Husqvarna och det kokar jämnt även på läge 1.

Tack. Bra att veta. När jag kollar information om någon ny spis på nätet står det inget om detta. Kanske för att det förutsätts numera.
 
BirgitS
I tillverkarnas egen information har det nog aldrig stått utan man fick fråga i butikerna tidigare. Kan ju vara bra att kolla upp omdömen när du har hittat en häll som du är intresserad av, för i många fall går det ju att hitta olika sorters klagomål.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.