Undrar vad det kan vara för fel på min induktionshäll? Värmer bara ett litet område i mitten av plattorna/stekpannorna och blir bara ljummet runt om, är något fel på just min häll eller är induktionsspisar så här dåliga?
 
B
Billig häll? Finns en viss "man får vad man betalar för" när det gäller häll.

Tjockbottnad kastrull eller gjutjärnspanna kan du testa, det kanske räcker om du har tur
 
B BSOD skrev:
Billig häll? Finns en viss "man får vad man betalar för" när det gäller häll.

Tjockbottnad kastrull eller gjutjärnspanna kan du testa, det kanske räcker om du har tur
Vi har fina dyra pannor som ska fungera bra så inte dem som kan vara orsaken. jag tycker inte en häll på 7000-8000 är billig och ett stort välkänt varumärke, vi är totalt lurade känner vi om inget är fel med den.
 
BirgitS
Vad är det för häll, tillverkare och modell?
Är det likadant med alla plattor?
Hur stora är stekpannorna och hur stort är "ett litet område i mitten"?
 
A
V vitvaror skrev:
Vi har fina dyra pannor som ska fungera bra så inte dem som kan vara orsaken. jag tycker inte en häll på 7000-8000 är billig och ett stort välkänt varumärke, vi är totalt lurade känner vi om inget är fel med den.
oftast kokkärlen som är dåligt tillverkade, har du en gjutjärnspanna med plan botten kolla med den.

Jag har varit med om att kastruller som kostar 5000.- är fel på men en enkel koll mha gjutjärn utesluter detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.