@
Har haft induktionshällen från Husqvarna i flera år (tror den är från 2007). Svårt att veta, men möjligtvis har den över tid börjat att låta mer på hög effekt. Ja, kanske är effekten något sämre på den stora plattan som används oftast.

Vet att visst oljud är "normalt". Frågan är bara hur mycket och om nyare induktionshällar har lägre ljudnivå?

- Någon som vet om ljudnivån är lägre på nyare hällar? Någon med erfarenhet om denna: https://www.elgiganten.se/product/v...eboil-induktionshall-hhb650fbk-inbyggd/206034

- Har nu upplevt att effekten blir sämre med tiden?

Skulle kännas tråkigt att köpa ny häll om den inte är bättre!
 
Kastrull / stekpannan är oftast den största boven till oljud på en häll. Testa med en riktig gjutgärnspanna och se hur ljudet är.
Men med det sagt så skiljer även häll och häll åt, och mig veterligen finna det tyvärr inga uppgifter från tillverkarna på det.
 
@
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Kastrull / stekpannan är oftast den största boven till oljud på en häll. Testa med en riktig gjutgärnspanna och se hur ljudet är.
Men med det sagt så skiljer även häll och häll åt, och mig veterligen finna det tyvärr inga uppgifter från tillverkarna på det.
Yes, jag vet. Men även wook pannan som är i gjutjärn ger ifrån sig rätt mycket oljud 🙄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.