Vi köpte i höstas ett Andrens trähus, upptäckte sist jag städade att mattan på gästtoaletten spruckit upp i skarven där avloppsröret till handfatet går ner, det känns inte fuktigt, inge buckligt på mattan, luktar inget, mätte med fuktmätaren som sa 11% när man höll den mot avloppsröret 6% på spånskivan, det är en sån fuktmätare med piggar man sticker in, detta var precis när jag spolat vatten, vred upp värmen , väntade en timme, mätte igen, ingen fukt, men när man precis spolat i kranen så indikerar den, beror det helt enkelt på att den känner av vattnet som runnit i röret? Finns som sagt inget annat som tyder på fukt där.
 
Staffans2000
Kondens?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kondens?
Mest troligt är det väl så, tänkte om det var någon av alla duktiga här som visste
 
Kollade idag igen, visar 6-8% fukt på spånskivan närmast avloppsröret precis när man spolat vatten men inget i golvet längre ut,samma sak om man håller nere vid golvet nära avloppsröret visar det 10-12% fukt, väntar man nån timme så visas inget, kan jag bara släppa detta? Det lär väl märkas på andra sätt om det är något fel eller? Jag känner att jag oroar mig lätt och har lovat mig själv att försöka sluta med detta.
 
Staffans2000
Ja.
Gör det.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ja.
Gör det.
Vad menar du? Att jag ska släppa det eller?
 
Gissar att du kan hitta andra material i ditt hus, låångt från tappställen med samma fuktighet. Släpp det är min tanke också.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
Staffans2000
B blivandehusägare skrev:
Jag känner att jag oroar mig lätt och har lovat mig själv att försöka sluta med detta.
Gör det.
B blivandehusägare skrev:
kan jag bara släppa detta?
Ja.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
I Martenw skrev:
Gissar att du kan hitta andra material i ditt hus, låångt från tappställen med samma fuktighet. Släpp det är min tanke också.
Jaså det hade jag ingen aning om, tack för ditt svar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.