Hej, skulle uppskatta lite tips på hur man monterar dörrarna till IKEAS inbyggda kyl/frys. Efter att ha gått igenom alla möjliga varianter förstår jag fortfarande inte hur man ska göra detta. Är det någon som monterat liknande skåp och kan ge mig tips? Det jag har problem med är alltså hur man fäster kyl/frys dörrar i skåpets dörrar.

Tack
 
börja med att kolla så du fått rätt gångjärn(speciella till kyl/frys lucka).därefter kopplar du dem i luckorna och hänger upp luckorna samt justerar luckorna INNAN ni för in kyl frysen.För sen går det inte.för nu in kyl/frysen och fäst den enligt anvisningen.
sedan tar ni dem minsta plåtskruvarna med bred skalle och skruvar fast medföljande vinklade plastbeslaget som plastskenan skall löpa i i dem utstansade markeringarna i kylskåpsdörren.dessa markeringar kan vara svåra att se men dom finns där och där tvingar ni in skruven(det är inget färdigt hål i dörren utan bara två små ingröpningar).när dessa 4 är fast så för ni på plastskenan i plastvinklarnas spår.
nu öppnar ni luckorna i maxat öppet läge.sedan öppnar ni även kylskåpsluckan max.ta nu tag i plastskenan(som löper i plastvinkeln)och för den åt höger.denna skall nu skruvas i luckan exakt 20 mm från luckans kant med medföljande träskruvar.det räcker att skruva denna list i de två främre hålen som blottläggs när du trycker plast listen mot din dörr och öppnar samtidigt.
klart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.