Jag har först varit mer för ett fristående garage, men nu vet jag inte. Fördelarna med inbyggt är väl den att det är smidigt att lasta i och ur saker, barn, hundar och kassar.Nackdelen är att det tydligen är mycket dyrare att göra så, varför förstår inte jag (men jag är ju bara sjuksköterska ;)

En del (läs svärmor) menar att det både är snyggare och "attraktivare" med inbyggt!

Vad tycker ni i frågan, vad har ni valt/tänker välja???

Trevlig helg!
Kram Monica!
 
Beror ju på.

Jag har idag ett fristående men skall av utrymmes skäl bygga ett nytt som sitter ihop med huset. Därigenom kommer jag kunna gå innomhus ut till garaget.

Jag kan egentligen inte se några fördelar med ett fristående garage förutom om man grejjar mycket med tex. svetsning, slipning osv för tar det sig så ligger ju bostaden i farozonen men det skall vara branvägg emellan om det är vidbyggt så det skall ju ine hända men ändå.

Sedan kan det ju komma många bra grejer av att ha ett vidbyggt. Vid kalas och liknande så kan man hämta grejer i kylen ute i garaget utan att behöva springa utomhus.

En nackdel till skulle väll vara att man måste runda hela stället för att komma till framsidan/baksidan om man inte har genomgångsdörrar både fram och bak.
 
En till fördel med vidbyggt är att man enklare kan utnyttja samma uppvärmnings system. Om ni har en värmepump kan man enkelt dra ut en värmeslinga även till garaget.
/CC
 
chris47 skrev:
En till fördel med vidbyggt är att man enklare kan utnyttja samma uppvärmnings system. Om ni har en värmepump kan man enkelt dra ut en värmeslinga även till garaget.
/CC
Har ett fristående garage med värmekulvert från huset, så att utnyttja samma värmekälla är inga som helst problem.

Håller dock med om att vidbyggda garage har sina fördelar. Nackdelen är väl dock att de flesta hus inte har vidbyggt, så man blir rätt begränsad i valet av hus.

 
Tack för alla bra svar hittills!!