Vi ska göra om kök, och bl.a. ha häll och inbyggnadsugn istället för trad. spis. På en spis finns dock utdragslådan under ugnen för att ha plåtarna i. När jag tänker efter verkar det inte finnas sånt utrymme på inbyggnadsugnarna, så hur gör man då?

Vanlig utdragslåda? Även när plåtarna är varma?
 



Brukar väl finnas en smal låda under spisen
 
  • P5180120.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej.

Vi låter plåtarna svalna, antingen på arbetsytan/spisen eller i ugnen, och har dem sedan i en vanlig "tunn" låda under ugnen.
 
Hej!
Vi gör som Sailorman - har plåtar och andra ugnsformar i en vanlig låda. Denna är placerad under spishällen där vi har två stora lådor. Den övre har vi till stekpannor och grytor av olika slag. Den undre för plåtar osv.
 
Vi har inbyggnadsugnen för sej själv, alltså inte i anslutning till spishällen men gör i övrigt som övriga verkar göra, dvs förvarar plåtarna i en vanlig låda där vi också har pannlappar och underlägg. Vi har 2 vanliga lådor under ugnen där sånt kan förvaras.
 
Våra plåtar är stående i sk. brickskåp, 20cm bred. Ser nästan ut att vara sådant skåp i köket ovan.
 
Tack för svar. Det får nog bli en vanlig utdragslåda. Kanske funkar att lägga i dem varma även där. Normalt ligger det ju andra plåtar i den, och kanterna är ju i metall. :)

Trevlig köksbild förresten !
 
Vlket snyggt kök, fabrikat?
 
Ikea; Lidingö
 
Jag trodde det,Riktigt snyggt!
Tänkte köra detta kök men med lite antika/gamla handtag typ "smide".
Sen kommer jag att ha bredare bänkskiva, typ 82cm.
Sen hoppar jag allt med glas, inga vitrinskåp alltså
Jag ska fundera på din diskbänk, ser funktionell ut, tänkte annars en underlimmad enkelho.
Har du några smarta råd innan man handlar allt från Ikea(vitvaror,kök,blandare,diskbänk)?
 
Skaffa en luftdriven "häftpistol" för att fästa bakstycken... ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.