Premiär för mig på detta forum idag:)

Jag letar inbyggnadsugn som är 90 cm bred. Den ska byggas in under hällen och vara vit. Ett fåtal märken har denna bredd i rostfritt, men jag har inte hittat nån som är vit. Kan någon hjälpa mig med tips ?
 
Jag var också inne på en 90cm bred ugn ett tag, men jag såg aldrig någon vit. Vi valde bort den breda ugnen dels för att få kökstillverkare har så breda ugnsskåp i sitt sortiment, dels för att den bara är marginellt större än en 60 bred! Visst är det snyggt, men om du är ute efter en 90 cm just för att du vill ha en stor ugn så kolla noga upp volymen. Mycket är isolering och på flera modeller sitter vreden på ena kortsidan. Vi har istället köpt en 90 cm bred spis från Smeg, för där får man verkligen den stora ugnsvolymen.
 
Ilve har vita inbyggnadsungar. Kostar väl en del, men det finns i alla fall. Den på bilden är svart, men den finns i vitt också.
 
Tack för era svar. Det får nog bli rostfritt ialla fall. Jag vill gärna ha en 90 bred ugn då hällen också ska vara 90.
Ilve har jättefina grejer, men stilen är lite för gammeldags. Tänkte mig ha ett kök i ganska modern stil
 
AstaS: Ilves vita är väl antikvit?

Tessan100: Då har du nog missat ett antal sidor för Ilve har ett tokbrett sortiment. Från super-hightech till super-tacky

07_PTW100.jpg

ELG112.jpg
 
Johan - jag har faktiskt ingen aning. Råkade bara se att de hade vita när jag själv letade efter svarta.
 
Tack Johan för tipset ! Jag har skaffat Ilves katalog och precis som du sa; det finns massor att välja på där!
Nån bra återförsäljare i Sthlms-området ?
Hur ligger de prismässigt ? Svindyra ?
 
Tessan100 skrev:
Tack Johan för tipset ! Jag har skaffat Ilves katalog och precis som du sa; det finns massor att välja på där!
Nån bra återförsäljare i Sthlms-området ?
Hur ligger de prismässigt ? Svindyra ?
Hur inte koll på STH tyvärr. Sök på "ILVE" i forumet.

Lite dyrare än andra, men det är rejäla grejer som håller. Det brukar också vara rabatt på listpriset. Annars finns ju Viking om man har snuskigt med pengar. http://www.viking-inventum.com/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.