Är väldigt sugen på en inbyggnadsdusch nu när vi ska riva ut hela badrummet. Men det verkar avancerat och är något speciellt man måste tänka på? För och nackdelar? Man bygger ju in "skarvar" i väggen, vilket känns läskigt men det kanske är tryggt med de boxar som hör till? Någon som vet någon annan stans man kan läsa mer på ämnet?

Funderar på en liknande detta:
http://www.hemvaruhuset.se/tapwell-box-7200-takduschset-for-inbyggnad-p-3250.html
 
Kopplingen sitter utanför tätskiktet precis som på vanliga blandare gissar jag på?
 
Det är väl inte det som jag förstått det? Tätskicket sluter väl tät mot inbyggnadsboxens kanter men sen går det ju rör in i boxen? Är det inte en fara att dessa läcker? Det droppar ju i så fall på baksida tätskickt eller?
 
Jag har gjort ett badrum med inbyggd blandare, där byggde vi en låda med skvallerrör som tätskiktades tillsammans med väggen, när det var klart så limmades en LUXskiva över hålet och även den tätade och förseglades med tätband sen kaklades hela väggen.
Blandaren satt på plats i 3 - 4 veckor tror jag med tryck på.
Blir det nåt fel så får man knacka upp kaklet (mosaik) laga/byta blandare och sätta dit en ny skiva täta och kakla.
Blev jäkligt snyggt men riktigt besvärligt om det blir fel men det var kunden införstådd med
 
Då verkar tapwell smartare, om jag förstått det rätt (Tittade bara snabbt i pdfen ovan) så kan man enkelt ta bort täckkåpan och komma åt kopplingen. Men den lösningen du installerade hade kanaske inte ens hade en täckplatta?

Det är ju lite kaxigare design iof
 
Jo det var en bricka bakom
Syns lite dåligt på bilden men jag hittade ingen bättre... 20140317_165203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.