Stärkt av den senaste tidens framgång funderar jag på att installera en inbyggnadsblandare i duschen. Det som får mig att tveka är att anvisningarna är otydliga (alt. är det bara jag som inte förstår).

Badrummet är under uppbyggnad. Konstruktionsplywooden är på plats. Väggen där duschen ska vara är inte stängd på utsidan.

jag funderar på en Tapwell box 7268.

Kan jag skruva boxen från utsidan av badrummet i plywooden som sitter mot badrummet.

Det ser ut som att det är skruvhål gjort för detta men inte beskrivet i anvisningen.

Illustration av en Tapwell inbyggnadsblandare modell 7268 som visar installation i plywoodvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.tapwell.se/storage/A100...ef9d46e2896f3c929b05231d/MINB2-190508-ALL.pdf
 
Någon på hela forumet måste ju ha monterat en inbyggnadsbox!?
 
Jag har installerat en bara. Ser inte varför det ska inte funka hur du vill ha det.
Förresten behövde jag kontakta Tapwell med en fråga och upplevde snabb service så du kan ju dubbelkolla direkt med dem.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Jag ska dra iväg ett Mail till Tapwell och fråga.

var det några problem för dig att installera?
 
D Derbyboy skrev:
Jag ska dra iväg ett Mail till Tapwell och fråga.

var det några problem för dig att installera?
Det var rätt så lätt att installera. Jag skruvade lådan på skivan bakom.
Om du väljer takduschen och handduschen så medföljer LK:s väggdosor så du kommer behöva en dosfräs om du vill göra det lätt för dig.
En annan viktig sak är kommunikation med kakelnissen. Det blev fel först för att han tätskiktade inte lådan sedan kaklade han inte hellre där han skulle har gjort.
Kommunikation brist mellan inblandade. :cry::cry::cry::mad::crysmile:
Väggdosa installerad på kaklad vägg med synlig röranslutning och ofullständigt kakelarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ahh tusen tack, undra vad kakelnissen trodde du skulle ha där :crysmile:

ok, du la en distans mot den bakre väggen på typ 10mm om du hade en 70-vägg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.