Vi har fått en fixtur installerad av en firma. Nu ska vi själva klä in den, men det sticker ut en koppling vid sidan till vattentanken. Ska det se ut så? Vi hade annars tänkt att bara limma lux-elementskivor på, men det blir ett problem nu.
Hade kunnat fråga firman om de hade funnits kvar, men det gör de inte dessvärre.
Något tips?
 
  • Installationsdetalj av fixtur med utstickande koppling vid vattentank i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser skumt ut, kan du ta en bild från sidan så man ser hela anslutningen?
Man borde kunnat montera den närmare är min första tanke..
 
Redigerat:
ådal ådal skrev:
Ser skumt ut, kan du ta en bild från sidan så man ser hela anslutningen?
Man borde kunnat montera den närmare är min första tanke..
Tack för svar. Jag återkommer med ny bild när jag kommit hem från jobbresan.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Krilleman
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Normalt är det ju önskvärt att ha första skarven i cisternen. Utan det fallerar hela säkervatten-tänket. Skyddsröret för PEX ska in in cistern utan skarv.

Det ser ut som du en DuoFix, Sigma eller Omega kanske?

[länk]

[länk]
Stämmer att det är en Sigma. Så kopplingen ska vara inne i cisternen? Då får jag nog ringa ut någon annan firma, hoppas på att de har tid inom en rimlig tidsram. Och lust att ta i något som någon annan gjort.
Tack för svar!
 
Krilleman Krilleman skrev:
Normalt är det ju önskvärt att ha första skarven i cisternen. Utan det fallerar hela säkervatten-tänket. Skyddsröret för PEX ska in in cistern utan skarv.

Det ser ut som du en DuoFix, Sigma eller Omega kanske?

[länk]

[länk]
Fast spelar det någon roll här? Jag utgår från att denna ersätter en ”vanlig” golvstående toalett och att vattenanslutningen kommer från en väggbricka, då hjälper ju ett skyddsrör föga?

Jag tänker att man satt vinkeln för att inte göra en snäv böj på röret?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.