jag skulle gärna vilja ha hyllan liggande men det var en regel i mitten så nu bliv den stående. men problemet är att den bliv bara 7,5 cm djupt jag hade tänkt 10 så som kaklet. !! alltså blev stor men inte så djupt kommer den till användning?? går det att sätta hela kaklet ändå?
hade tänkt att ha såna fina metallister runt om men nu hantverkare har använd en annan vägg alltså inte separatt vägg till hylla.:(
har ni några förslag hur ska man göra med den??

jag hade tänkt ha en spegel dörr kanske men så här liten djupt går inte att stänga dörren heller.

tacksam för några förslag!! IMG_6397.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spegel i duschen blir immig och man skvätter på den. Jag skulle satt en liten marmorskiva som går utanför så du får dina 10 cm, kanske 2 st , en på 2/3 höjd så du kan ha lite mer burkar. Svagt lutande utåt så vattnet rinner ut.

Använd inte vit fog i dusch.
 
varför inte använda vit fog i dusch ?? vi ska ha vit!!
 
Vit fog i dusch - det misstaget gör man bara en gång :)

Fogen blir fort ful och sedan ser inte duschen så fräsch ut efter det.
 
ljus grå då?
 
Ljusgrå funkar bra.
Det finns ju ofta en anledning att vissa färger är klassiker, vilket ljusgrå är.

Vi gjorde också hyllor i duschen och det var nog bland de bästa besluten vi tog i badrummet. Visst det är lite pyssel att få till det men det är klart värt det att slippa en massa flaskor på golvet. Det räcker gott med 7 cm djup för normala flaskor.
 
var finns att köpa ?
 
T
Marlen Eskilsson skrev:
Det finns tydligen en ny nanofog du kan använda. Den går att rengöra och missfärgas inte på samma sätt.

[länk]
Den som du länkar är inte särskilt ny, har funnits i säkert 6-7 år och jag kan inte säga att den är så himla mycket bättre än andra fabrikat. Om man vill ha en smutsresistent fog så är det epoxifog som gäller.
 
tog dem här då nyansen var bra med mina kakel .www.k-rauta.se/pages/productsearch.aspx?k=500636781

den här till golvet www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=FOG DEKOR PREMIUM MÖRKGRÅ 4KG&c=Kakel/klinkertillbehör&category=Krauta24015(Rautakesko Sweden Catalog)&cat=K-Rauta Sweden VCatalog&pid=000000000500636776(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10

den här variant som står på klinker fog var slut
www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=KLINKERFOG RUSTIC GRÅ 5KG&c=Kakel/klinkertillbehör&category=Krauta24015(Rautakesko Sweden Catalog)&cat=K-Rauta Sweden VCatalog&pid=000000000500342607(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10

finns något skillnad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.