Hej!
Är det någon som har tips och råd om hur man gör om man vill ha en inbyggd hylla i en dusch? Vi håller på och bygger ut och ska bygga ett nytt badrum där. Tänkte använda Fibo Trespo våtrumsskivor på väggarna. Jag vill gärna ha en inbyggd nisch i duschen för tvål och shampo så man slipper trängas med en hylla. Några idéer? :confused:
 
Våran är bara byggd som en vanlig vägg. Reglar och sen våtrumsgips.
 
Ja så är vår oxå byggd. Vi har även spotar sitter i vår nisch...mycket fint:)
 
Gör en stor nischhylla, sedan kan man ha glashyllor i den, jag misstänker att man siliconar fast dom. Vi har en liten pluttnisch, den får man knappt in något alls i, helt värdelös!

Vi fick hänga en (iofs snygg) trådhylla på duschdörren för att få plats med allt. På utsidan har den hängare för handdukar, smidigt.
 
Tack för svar!:)
 
Ja eller bara vik in en gipshylla som man sen kaklar. Är man noggrann och gör lite fall utåt (inte så flaskorna rasar ;) ) så borde det gå hur bra som helst.

Tänkte själv göra nåt liknande men "vissa" ville inte ha mosaik och då föll hela konceptet, lite svårt att göra hyllor med 20x40 ;)
 
Jag har tänkt på fallet oxå. Ska kanske göra ett ordenligt fall, typ 30 graders lut och ha perforerade hyllor i nischen så vattnet rinner ut smidigt... Funderade på hur man gör för att få det tätt i alla skarvar som blir? Vi ska ju klä väggarna med våtrumsskivor och de har lister för ytter och innerhörn man kan använda. Men det kanske blir krångligt? Det kanske går att göra själva nischen i våtrumsgips och med mosaik och sen göra en snygg och tät övergång till våtrumsskivan? Någon som provat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.