Moving
Så mkt inbrott som det är nu börjar jag tänka på hur vi har det i Spanien, med alla galler och jalusier nästan överallt. Där är dom OSB emot Bandidos, men det blir mer likt ett fängelse. Och en del har inget alls. Jag tror vi kan ha ett bra skalskydd ändå. Enda roliga jag kan komma på är larm och galler som fälls ner om man har tjuvar i huset, så får dom lite försmak i väntan på polisen :) Men blir lyx-dyrt.
 
D
Om man läser DN så verkar det fram för allt vara betydligt fler brutala rån och inbrott som ökar frekvent. Nu senast att de bryter sig in i lägenheter medan folk är hemma och misshandlar folk för att få det de vill ha. Du vill nog inte ha nedfällda jalusier med sånna människor inne i huset med tanke på hur Polisen prioriterar inbrott.
 
  • Gilla
varmkorv
  • Laddar…
Vet inte om det ökar generellt i vårt område (norrort i Stockholm). Men det skrivs mycket om att det stjäls delar från nyare bilar. Bilen tar de inte utan delar som airbag och stereo/navigationsutrustning. Av någon anledning verkar det främst vara BMWs som råkar ut för detta. Belysning och kameraövervakning struntar tjuvarna i.
 
Moving
DMOL skrev:
Om man läser DN så verkar det fram för allt vara betydligt fler brutala rån och inbrott som ökar frekvent. Nu senast att de bryter sig in i lägenheter medan folk är hemma och misshandlar folk för att få det de vill ha. Du vill nog inte ha nedfällda jalusier med sånna människor inne i huset med tanke på hur Polisen prioriterar inbrott.
Bara när man inte är hemma och till pågående brukar polisen komma snabbt.
 
Moving
varmkorv skrev:
Vet inte om det ökar generellt i vårt område (norrort i Stockholm). Men det skrivs mycket om att det stjäls delar från nyare bilar. Bilen tar de inte utan delar som airbag och stereo/navigationsutrustning. Av någon anledning verkar det främst vara BMWs som råkar ut för detta. Belysning och kameraövervakning struntar tjuvarna i.
Samma här och har pågått i hela landet. Det går till Baltikum där man gör nya bilar av krockade men obegripligt att det är så många.
 
D
Moving skrev:
Bara när man inte är hemma och till pågående brukar polisen komma snabbt.
Inte den svenska polisen inte :)
Är det inte vapen eller misshandel inblandat är det lågprioriterat.
 
du kan ju gissa var den svenska polisen håller till idag (y)
 
Moving
DMOL skrev:
Inte den svenska polisen inte :)
Är det inte vapen eller misshandel inblandat är det lågprioriterat.
Jaså, det står att du bor i GB.
Vid pågående har jag för mig att man släpper skräpjobb och byter.
Vid olaga hot hann man knappt lägga på luren innan de kom.
 
Moving
Rolle85 skrev:
du kan ju gissa var den svenska polisen håller till idag (y)
Gränsen, boenden och avvisningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.