Hade tyvärr inbrott i vårt sommarhus, i västernorrland utanför Örnsköldsvik, upptäcktes under helgens som var.
Massa saker borta som spis( Gorenje 1302WS), diskmaskin ( Electrolux ESF), kyl/frys + en torktumlare. MEn det som tog mest att det var borta var vår fina vedspis!! Den är stor och jag förstår inte hur de fått med sig den efter att ha brutit lös den från murstocken...

Vedspisen är en Norrahammar no 43 ( tror det var 43) i mycket gott skick. Nu blir problemet att hitta en bra lösning för att kunna få dit en vedspis igenn..för utan tänker jag inte vara!
 
Usch! Att man inte kan få ha sina saker ifred. :mad:
Kolla blocket och tradera med jämna mellanrum, det är inte helt ovanligt att stöldgods hamnar där efter ett tag. En vedspis i större format i fint skick kan inte vara jättevanlig!
 
nej det är sant.... Har kollat på blocket så klart, men med tanke på allt annat de stal så verkar det mer som om någon skall utrusta sin egen stuga...Det rök nämlign handdukar, bäddmadrasser med mera

Vedspisen, en Norrahammar ( modellnummer okänd) har måtten B730mm x D590mm x H350mm...rejäl pjäs.

Skall bli intressant att se hur försäkringsbolaget ställer sig till den och arbetet med att laga upp muren de bröt sönder...:) Sotaren måste ju dit med och inspektera så det blir ju en till kostnad.

Hoppas på en bra lösning dock!
 
Redigerat:
Har i alla fall fått svar från försäkringsbolaget som ersätter spis och installation samt inspektion. Resten av grejjerna som försvann vet jag ej hur de värderar ännu men får svar till veckan.

Vi har i alla fall fått tag på en ny spis som det verkar...Hade sådan tur att en äldre herre i min sambos hemby renoverat spisar i många år, och se på tusan han hade en ute på gården i rätt storlek som han skall renovera upp åt oss :) Så nu blir det en Skoglund-Olsson no "40 nånting" som åker in. Skönt att få en fin spis på plats för den vi blev av med var i mycket bra skick med.Vill absolut inte vara utan nämligen!
 
Vem fan orkar stjäla en vedspis!?
 
fråga mig inte...visste jag det så hade jag hämtat den så klart ;-)

Jag var lika förvånad som du för det finns gott om dem ( kanske inte just så stora men ändå) och de kostar inte så mycket..så varför man drar med sig denna koloss är för mig ofattbart. Den var fin visst, men den var inte någon superdupermodell som hade hejdundrade grafiska dekorationer eller så...

Så jag är lika brydd som du... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.