Så...
Som rubriken säger så letar jag alltså efter inåtgående, gärna dubbla, dörr(ar) att använda till en fransk balkong i samband med att vi gör om fasaden på vårt hus.
Verkar inte vara helt lätt att hitta - eller?

Gärna en variant med ganska höga "fönster", d.v.s. inte så mycket trä nertill. Har en ganska rejäl ovanvåning med bara ett fönster i vardera ända (åtminstone tills vidare - takfönster kommer) och då känns en fransk balkong som en ganska okej lösning!

Tacksam för all hjälp!
 
När jag byggde fransk balkong så köpte jag dubbeldörrar från SP fönster....tror det fanns 1/2, 2/3 och hel glas alt....
 
Hittar inga inåtgående dock - eller missar jag någonting?
 
AndersMMÖ skrev:
Hittar inga inåtgående dock - eller missar jag någonting?
antagligen för att det är problemdörrar, men ett snickeri gör dom till Dig.
 
Jag har monterat flera inåtgående pardörrar från SP, så det finns.
 
saturnus skrev:
antagligen för att det är problemdörrar, men ett snickeri gör dom till Dig.
Det är väl kanske sant...
Inte ens reflekterat över att det skulle kunna vara mer problem än med en utåtgående. Men så är det så klart...
Men problemet kvarstår, en fransk balkong kommer att se mycket konstig ut med dörrar som öppnas utåt. Eventuellt smidesstaket får ju dessutom sitta på insidan på så vis.
 
verktygsgurun skrev:
Jag har monterat flera inåtgående pardörrar från SP, så det finns.
Får väl se till att kontakta dem per telefon på måndag - för på deras webb finns då inga!?
 
Inget slår äkta vara, jag har två par gamla balkongdörrar på pickisflaket med mig hem från Frankrike i nästa vecka som ska få bli garderobsdörrar i huset i vår :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.