Jag har ett par armaturer med inbyggd faspulsstyrning som jag funderar på att börja använda.

Kopplingsschema nedan
Styrning.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Armaturerna är Fagerhult Ten http://www.fagerhult.com/shop/produkt.asp?sprak=707&kategori_id=2&serie_id=201&produkt_id=534 med artikelnummer 26123.

Min fråga är om det bara går att köra dem på "fullt ljus" utan styrning på ett enkelt sätt, eller måste de ha en återfjädrande brytare? Hade tänkt samköra dem med en andra "ostyrbara" armaturer nämligen.
 
Det borde vara genomförbart, jag gjorde nämligen samma sak fast med en armatur från Proton Lightning (switch-dim). Koppla bort D1 och D2 från donet och koppla tändtråden från brytaren på fast fas i donet så borde det funka :)
 
Helt enkelt fimpa styrningen med andra ord så funkar de som vanliga armaturer alltså?
 
Ja precis. Och enligt Proton Lightning's tekniska support så ska D1 och D2 fysiskt kopplas bort från donet om man vill använda armaturen "som vanligt", så enligt dem så räcker det inte med att bara strunta i att koppla in D1 och D2. Varför vet jag inte och någon får gärna förklara? Kan störningar som plockas upp av trådarna till D1 och D2 påverka armaturens (dimringens) beteende kanske?
 
Funkade utmärkt på bara L+N+Pe.

Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.