Jag tänkte testimportera en liten kartong med olika mobiltillbehör från China, i nuläget skiter jag i leveranstider osv utan funderar endast över vem jag skall köpa ifrån. Köpa direkt från en fabrik ger bäst möjlighet till bäst pris men kanske också svåraste vägen att gå. Lättare kanske lägga en order från någon som annonserar på ebay eller amazon. Nu har jag faktiskt inte kollat om amazon finns i China men kanske. Jag har ingen konkret fråga, men någon kanske har erfarenhet eller bra tips?
 
Du kan titta på www.alibaba.com
Jag har köpt 3 st 3m laddsladdar till mobilen därifrån.
 
  • Gilla
nattugglan11
  • Laddar…
Jag har handlat hos både www.aliexpress.com och www.dx.com utan problem.
Hos Aliexpress betalar man till "ombudet" som efter att man bekräftat mottagandet betalar till leverantören.
Hos Dx betalar man vid beställning men dom har en återbetalningsgaranti om inte godset levereras.

Hos båda får man "trackingcodes" för att spåra paketen men den tjänsten fungerar inte fullt ut i Kina. Det tar ett par dagar innan man kan se att paketet gått iväg och sen verkar det ofta som att paketet försvunnit men det kommer fram till slut. Tracking hos Svenska posten fungerar först när paketet kommit till Sverige.

Sen ska man om man vill undvika tull inte beställa för mer än 1300kr per beställning.
Moms lär man tydligen egentligen vara skyldig att betala men jag har sluppit det hittills.
 
  • Gilla
nattugglan11
  • Laddar…
Jag rekommenderar http://www.ebay.co.uk/
Där hittar man alla möjliga och omöjliga mobilprylar båda från England och Kina.
De Kinesiska är lite billigare och ofta gratis frakt men leveranstiden är inte alltför ofta runt 4 veckor.
Mycket av det från Kina hittar man även från England, och ibland är frakten småpengar och leveranstiden under 1 vecka.
Själv har jag köpt massor av prylar, som mobilhållare till bord och bil, laddkablar, skal, och mobilladdare för bilen, LED-lampor, RC-helikoptrar mm. Väggladdare till mobiler och annat har jag lite respekt för att köpa från Kina med tanke på säkerheten men det går säkert att hitta.
Allting har jag beställt är för småsummor (Max runt 500 kr men oftast för allt från några 10:surprised:r till ett par hundra) och jag har inte fått betala någon moms eller tull.
Från England är allt sådan redan klart. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.