Funderar starkt på att importera det dyraste byggmaterialet från Polen eller Estland efter att ha läst inlägg från andra här på listan som gjort detta. Är det fler här som går i såna tankar eller gjort slag i saken och vill dela med sig av sina erfarenheter? Material som fönster, isolering, kök, dörrar, klinkers etc. ska enligt vissa på listan vara extremt billigt. Frågan är vilka firmor man bör kontakta? Det vimlar inte precis av engelskspråkiga byggsiter i Polen. :)
Funderar på att betala en polskspråkig arbetskamrat för hjälp med kontakterna och förhandlingarna.
Ni som har importerat byggvaror, vilka firmor köpte ni av? Vad är er erfarenhet av detta? Är det bäst att åka över och handla eller går det lika bra att köpa via telefonen?
Ni som tänker handla håll oss gärna uppdaterade om hur det går.
 
Våra svenska Elitfönster verkar vara tillverkade i Polen. Om det är någon som trillar på sådana där kan ni väl berätta vad prisskillnaden är. (Eller låt bli, så gör det mindre ont i min plånbok).

 
Jag tror inte att Elitfönster tillåter direktköp från fabriken. Fast jag är inte säker. Ser inte ut så på deras danska site i alla fall.
 
AC: Jag återkommer med fortlöpande info om hur det gått under den här länken. Ni andra som redan importerat från utländska byggfirmor, lägg upp deras kontaktinfo här.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.