Vi funderar på att beställa badrumsinredning för två badrum från England. Tvättställ, toastol, badkar, dusch, handukstork etc.
Varit inne på Victorian Plumbing bl.a.
Undrar om ni har erfarenhet av badrumsartiklar därifrån, då jag förstått att deras vvs inte är likt svenskt? Behöver man specialanpassa allt? Är det invecklat/ kostsamt? Har tittat på Burlington och liknande märken.
Hur är det med moms och tullavgifter?
 
Eftersom Storbritannien ännu är med i EU betalar du ingen tull.
 
Och moms betalar man i ursprungslandet, dvs Storbritannien.
 
Staffans2000
Men reservdelar kan det nog bli problem med oberoende av EU.
 
Har ni handlat från England?
Gällande reservdelar, bör man inte kunna köpa sådant från samma företag om man hade behövt? Alla råd och erfarenheter är varmt välkommet!
 
M Mikelie skrev:
Gällande reservdelar, bör man inte kunna köpa sådant från samma företag om man hade behövt? Alla råd och erfarenheter är varmt välkommet!
Klart man bör. Men nu är det ju tämligen sällan man behöver reservdelar till badrumsinredningar.
 
Staffans2000
ricebridge ricebridge skrev:
Klart man bör. Men nu är det ju tämligen sällan man behöver reservdelar till badrumsinredningar.
Badkar förvisso. Men wc?
 
Hej, prata med Tony på Victoriaplumbing så löser han allt. Har importerat allt till fyra badrum från England samt köpt massor därifrån när jag bodde i England. Sjukt bra service och vet precis hur man löser frakt på bra sätt och pris till alla EU länder

Och reservdelar är inga problem. Burlington, hudson reed och Ultra fixar saker världen över.
 
  • Gilla
Mikelie
  • Laddar…
C Chris11 skrev:
Hej, prata med Tony på Victoriaplumbing så löser han allt. Har importerat allt till fyra badrum från England samt köpt massor därifrån när jag bodde i England. Sjukt bra service och vet precis hur man löser frakt på bra sätt och pris till alla EU länder

Och reservdelar är inga problem. Burlington, hudson reed och Ultra fixar saker världen över.
Det låter jättebra! Räcker det med Tony, kommer du på vad han heter i efternamn?
Hur gick det med installation? Var det komplicerat för dina vvsare?
 
Tror han heter Steele. Installlerat allt själv. Lite trixigt med blandaren till duschen (en victorian high rise från Ultra) där jag hade Uponor väggboxar men hade varit bättre med slätrör ur vägg. Sedan är toaletterna från burlington inte ihopbyggda utan allt skall installeras själv. Tog kanske en timma per toalett
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.