Hej. Har beställt ett kök från IKEA, men skall köpa kyl/frys och diskmaskin från annat håll. Har planerat för ett lyxigt Mielekylskåp. Det kostar ca 22000 på Hallbäcks, 25000 i Umeå. På vitvarusajter i England 1100-1400 pund, i frankrike 1200-1500 Euro. Man blir sugen på att importera, men på de engelska åtminstone går det ej. Någon som vet? Jag har nui läst att många har problem med Mielekylskåp, det vill jag gärna höra mer om. Vi fastnade för det för att det var 75 cm brett vilket skulle passa så bra! Plus att finishen är super. /Benkt, Umeå
 
Hej.

Återupplivar gärna denna tråd men med huvudinriktning på import av vitvaror från Frankrike.

Priserna på märkes vitvaror är ca 30% lägre därborta än här, hemma i Sverige.

Prisexempel erhålles från priceruner.com (klicka på den franska flaggan)...

Har någon handlat vitvaror via nätet från Frankrike? Eller hört/läst någonting om det?
 
Hej,

vet inget om Frankrike. Men har köpt från Tyskland, och är mycket nöjd. På fläkt från Franke och häll från Siemens, med frakt, tjänat 8 000:-! Har beställt mer, men det kommer senare, så där vet jag inte slut priset ännu. Fast när det gällde Siemens inbyggnaddsugnen jag ville ha var det inget att tjäna, jämfört med Tretti.se. Så det lönar sig att "shopa runt"...
 
Det jag har riktat mig efter är Miele KM 5775

Sverige ca 15000
Tyskland ca 15000
Frankrike ca 10000

Och Miele kommer från Tyskland...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.