Akahigi
Tänkte höra om någon köpt tvättställ/bad/kramar/toalett direkt från England, typ Burlington eller liknande?

Går ju att hitta ställen som skickar grejjer ända till Sverige, typ Victorian Plumbing och Classicalbaths.co.uk och prismässigt är det ju som natt och dag jämfört med de svenska återförsäljarna. Verkar bli rätt mycket billigare.

Erfarenheter, möjliga inköpsställen, etc skulle vara uppskattat.
 
Akahigi
Ingen?
 
Jag har tagit in priser och de skickar ju pallvis så man behöver göra rätt stora beställningar. Vad är det som du vill veta? Våra badrum har skjutits fram i tiden men vi kommer ju att beställa där när det väl gäller. Jag har inga direkta betänkligheter förrutom att man inte har känt på varorna som man skall köpa. :thumbdown:
 
Akahigi
Vad blev det för priser?

Har funderingar på badkar, toa, handfat, blandare, speglar, lampor.

Kanske kakel?
 
Nope faktiskt inte kakel men vi tittade på badkar, handfat, blandare, duschfästen. Bra tips skall jag kolla på kakel också. Lampor har vi tittat på hos andra leverantörer som gör snygga sekelskifteslampor. Dock är jag lite orolig för det här med att man snor koppar i Sverige ...
Vi vill ha klassiskt Viktorianskt kakel. Vi har även tittat på brittiska hängrännor för de har sådan i gjutjärn fortfarande. :)

Priserna var som listpris men försäkringsvillkoren är sämre och de rekommenderar att du gör en större investering så att du köper en pall. Då kostade frakten runt 2' tror jag.
 
Akahigi
Blir ju fortfarande rätt mycket billigare än i Svedala... Vilka andra lev har ni kikat på?

Skulle vilja ha sådana där vita subway tiles. Kikade på oglaserade klinkers i viktoriansk stil också på kakelpalatzet i bromma men de ville ju gärna ha en hel arm för dem. I England är ju sådant där inte lika dyrt.
 
S
Hur gick det för er beställde ni från england?
Vi sitter och är sugna på en sån här wc: 0000006534_prd.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skapliga priser men frågan är hur kvaliteten är? någon som vet...
89close-couple-slimline-ceramic-lever-drawing.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderar dock på om man kan få det snyggt med avloppsröret som skall ner i golvet, finns det några "fina" rör som man skulle kunna använda?
Hade ju varit trevligare om avloppsröret varit in gjutet som det brukar vara.
 
Akahigi
Vi har inte köpt än, sommaren och trädgård kom emellan :)

De är sjukt fina de där, tror nog kvaliteten är bättre i England per krona än här hemma... Bättre konkurrens .

Bör nog till höst/vår kanske. Vi tänker nog föröka köra Burlington, de verkar ha grym kvalitet för pengarna.
 
Akahigi
Simba83 skrev:
Hur gick det för er beställde ni från england?
Vi sitter och är sugna på en sån här wc: [bild]
Skapliga priser men frågan är hur kvaliteten är? någon som vet...
[bild]

Funderar dock på om man kan få det snyggt med avloppsröret som skall ner i golvet, finns det några "fina" rör som man skulle kunna använda?
Hade ju varit trevligare om avloppsröret varit in gjutet som det brukar vara.
Gjut upp en fyrkantig klack runt röret? Eller rund? Eller hexagonal :D

Kan nog bli rätt coolt, så kan man behandla betongen med något, lacka eller sätta på mosaik.
 
S
Ska ha matta i badrummet så tror att det kommer att se lite konstigt ut i värsta fall får det bli ett vitt rör även om jag helst sett att den skulle varit gömd.... Tackar för idén.
 
Uppdaterar tråden lite

Ingen som beställt från UK? Har tänkt beställa badkar, handfat, möbler och toalett. Kollar lite victoriansk stil.
 
Uppar denna, någon med erfarenhet?

MVH/
 
Ja undrar jag med...imperial bathrooms tex har grymt fina kakel..
 
Handlar en hel del från UK och min erfarenhet är att man överlag har lägra kvalitetskrav än i Sverige.
Men det skiljer sig såklart mellan olika brancher.
Samtidigt finns det destå mer guldkorn:)

Jag är helt rudis på detta, någon som vet om det är skillnad på reglementen när det kommer till vvs prylar mellan UK och Sverige?

MVH/
 
Vi har handlat en hel del från http://www.victorianplumbing.co.uk/ och alltid varit nöjda. Har dock inte beställt något porslin utan mest kromdetaljer, rund och oval duschstång, handdukshängare, etc. Vi har tagit ett skåp också och det var helt jämförbart med t.ex. Hafa eller andra "svenska" märken...
 
  • Gilla
Kapten_Haddock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.