Har någon koll på hur och om man kan få en hemsida att öppna sig? Eller om man kan få en valfri app att öppna sig? Jag vill tex att hitta min iPhone ska gå att öppna och det kan jag göra med länken, fmip1://devices i safari
 
Jag har Android men funktionen borde finnas i iOS med tycker jag.
Har man sån där startskärm i ImperiHome så håller man in på en ruta, då får man upp alternativen: "Add a widget".
För mig så finns det med under fliken "Generic" finns dessa alternativ: "Open Web Page", "Execute a HTTP request", "Launch another application" och några fler...
Så leta efter nåt med Widgets, på hemskärmen i ImperiHome appen.
 
hpnisse skrev:
Jag har Android men funktionen borde finnas i iOS med tycker jag.
Har man sån där startskärm i ImperiHome så håller man in på en ruta, då får man upp alternativen: "Add a widget".
För mig så finns det med under fliken "Generic" finns dessa alternativ: "Open Web Page", "Execute a HTTP request", "Launch another application" och några fler...
Så leta efter nåt med Widgets, på hemskärmen i ImperiHome appen.
Detta är mina val på IOS



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Funkar det inte med HTTP Request? För det är väll en URL som du vill ska köra typ?

Screenshot_20160628-220604.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Screenshot_20160628-220613.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om inte så får nån med erfarenhet av äpple-elektronik svara tyvärr, kanske är nån uppdatering som väntar? Har du senaste versionen?
 
Går det att ändra uppdaterings frekvens i Imperihome? Min lilla platta orkar inte ladda med IH igång. Ser att den uppdaterat ofta. Har liksom rensat upp så att den skall vara så ren det får förrutom de som IH anv, men vet inte hur många laddare jag testat. Den som följer med plattan Samsung TAB4 7" är klen
 
Mattias_Jo1 skrev:
Går det att ändra uppdaterings frekvens i Imperihome? Min lilla platta orkar inte ladda med IH igång. Ser att den uppdaterat ofta. Har liksom rensat upp så att den skall vara så ren det får förrutom de som IH anv, men vet inte hur många laddare jag testat. Den som följer med plattan Samsung TAB4 7" är klen
Hittade den inställningen. Se om det blir bättre
 
Blev bättre...men vet inte om nån har samma problem. Se bilden, tiden och temp stämmer inte i 24h graf oavsett om jag gör den stor eller inte. Knepigt!

Skärmbild av ImperiHome app med klocka, datum, belysningskontroll och temperatur-/fuktighetsgraf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.