Ikväll tisdag kl 21.00 har Fuskbyggarna säsongsstart på TV4 och TV4 Play och förväntningarna är stora.
Det första avsnittet ska handla om en lurendrejare som heter Lars. Han har lurat Laura och hennes föräldrar från Upplands Väsby som medverkar i programmet, men det finns även andra han har lurat.

Du kan läsa blogginlägget här: Ikväll 21.00 börjar Fuskbyggarna
 
O
Jag tycker man tröttnar snabbt på det programmet... Vilken säsong i ordningen är det? Det är samma sak varje gång... Sen så är det påhittat ibland.... Men det är tur att vi alla tycker olika...
:)
 
Men det var ju så länge sedan nu. :)

Jag tror att det är jätteviktigt att upprepa budskapet, varje dag är det nya människor där ute som köper sitt första hus och anlitar hantverkare för första gången. Det är de jag hoppas tittar noga. Själv är jag bara allmänt intresserad av ämnet och upphör aldrig att förvånas över hur det kan gå till.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
G
Väldigt bra att dom tar upp fuskande byggare synd att programmen är så falska och mycket som inte stämmer i dom.
 
M
"Gästanvändare (Gäst) · idag 18:08 Väldigt bra att dom tar upp fuskande byggare synd att programmen är så falska och mycket som inte stämmer i dom."

Vill du utveckla det där?

Jag tycker också att det är bra och hoppas många får upp ögonen både för lurendrejare och att de kan bli bättre beställare (vilket är minst lika viktigt)
 
Detta är ett tv program i en reklam kanal, det är gjort för att sälja reklam så det är ej konstigt att det vinklas för att det ska bli såbra tv som möjligt.
Har en vän som var med i ett par av dom här programmen för några år sedan och när man hör hur det går till så får Fuskbyggarna inte så mycket trovärdighet.
 
Intressant Polos! Har du något konkret exempel på saker de gör som sänker trovärdigheten?
 
Var har de hittat "elektrikern"?
"Det finns ingen jord kopplad till detta uttag. Utan jord fungerar inte jordfelbrytaren."
Man häpnar över kunskapsnivån, eller TV4 sätt att vinkla programmet.
 
Krilleman
Första avsnittet var väldigt fattigt på själva återställande montaget av allt tokiga. Mest utfyllnad och reklam.

Dock så kan man väl ge en eloge att TV4 hjälper lite folk som råkat illa ut ännu en säsong.
 
Allt vinklas tex så stökas det ner innan det börjar filmas för att det ska se jäkligare ut, fel som var fusk gjordes större.
Allting förstoras upp för att det ska vara bra tv.
Sen när det var klart så plockades mycket av sakerna ut ur huset igen. Detta var i byggfuskarna för många år sedan
Sen försvarar jag absolut inte byggarna som är med i programmen.
 
Jag fattar inte hur man skulle kunna få minus grader i huset om det nu är delar av huset som är varmt, vissa saker som sägs i program 1 känns inte trovärdiga över huvudtaget.
 
Bäst i program 1 var ändå "Jocke, inkassochef"
 
O
Jag har jobbat med en av de "fuskbyggare" som varit med. Då fick jag bekräftat vad det handlar om. De gjorde inga fuskjobb. De glömde visa den tillbyggnad som gjordes tidigare av samma firma.. Där fanns det inga allvarliga fel. Därför "glömmer" bort den biten. De hittade problem på ställen som inte var med i bygget...
Husägaren jobbade på produktionsbolaget..
Undrar om det kan hänga ihop...:)
 
G
Gästanvändare mån 18:08
Utveckla din kommentar !! vad menar du ?? vad är det som e falskt och inte stämmer??
 
G
Till Polos
Du kan aldrig utesluta något och påstå att det är inte trovärdigt när du inte har upplevt det själv och utsatts av samma situation..poko
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.