Tjohopp!

Jag ska renovera mitt kök i slutet på april och ska beställa det av IKEA. Den stora frågan är om jag ska använda mig utav IKEAs vitvaror eller ska jag satsa på electrolux eller något?
Försökt att hitta lite information angående detta men det mesta var trådar från flera år sedan och då verkade många klaga och tycka att dem var dåliga.

Hur är vitvarorna nu och vad är för/nack-delarna med att köpa IKEAs förutom att det är lite billigare?
 
Finns ju massor skrivet om detta.

Du får elektrolux eller whirlpool grejer lite billigare och med 5års garanti.
Dessutom är dom designade för att passa in till IKEA kök i allmänhet.
 
Valde IKEA, micro, varmluftsugn, induktionshäll och diskmaskin. Mycket nöjd med detta. Köpte Kyl/frys och fläkt av annat fabrikat.
 
Du får större valmöjlighet om du går till en vitvaruhandlare istället, typ Elon eller Hemmabutikerna.
Tidigare hade IKEA en massa whirlpoolprodukter och de är ju inte kända för att ligga i topp.
Jag hade rekommenderat Siemens/Bosch
 
Hej,

Vi valde ikea till vårt kök, men nu med facit i hand så hade vi valt annorlunda.
Har säkert bara haft otur, men spisen var skit, fick bytas tre gånger och inte ens då löste sig problemen. Lämnade tillbaka den och köpte en annan tillslut. Ugnen väsnas något oerhört samt gradantalet går inte att sätta under 80 grader, samt att man inte kan välja 225 grader (vilket är störigt, men inte ett jätteproblem egentligen). Micron är ok, men även den har börjat bli sämre nu, fläkten börjar komma i obalans.
Detta är nutidserien för 3 år sedan ungefär.

Mvh

Stefan
 
C
Vi har IKEA induktionshäll,kombinerad mikro o varmluftsugn,diskmaskin,kombinerad tvättmaskin o torktumlare samt fläkt från IKEA. Altlt är superbra. Diskmaskinen är supertyst,tvättmaskinen låter lite mer men är tyst. Bägge diskar resp. tvättar o torkar bra.Av alla maskiner vi haft genom åren, o de är många eftersom vi flyttat väldigt ofta är grejorna vi har nu de bästa vi köpt,kanske inte så konstigt egentligen eftersom de är så nya,vi köpte dem sommaren 2012. Vi har också IKEA grejor hemma I Sverige som är 7-8 år gamla och som också varit/är bra.
 
Med tanke på de inlägg som gjorts skulle jag tänka till mer än en gång innan jag handlade deras spisar och ugnar. Själv köpte vi två stycken kyl/frys som vi ställde bredvid varandra och är jättenöjda med vårt val. Den ena väsnades i början men är tystnade innan jag hann åtgärda den.
 
Vi kommer nog att välja Ikeavitvaror till vårat kök.
Dels för att det är 5 års garanti på dom, och sedan för att dom är prisvärda.
Sedan blir allt integrerat, så design och rostfritt är inget krav.

Kollat lite på Cylinda också, ungefär samma prisnivå om man handlar tex via tretti.se.
Men dock ingen 5-årig garanti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.