Hej!
Vi beställde idag en bänkskiva i sten från IKEA. Priset blev långt ifrån det 2195:-/metern som man tror den ska kosta. Vi trodde inte att det skulle vara något mer tillägg till skivan än ursågning för häll och diskho samt frakt. Nu visar det sig att vi fått ett tillägg på 4.454,95 kr utöver detta. I offerten står "Edge-TOT-Stone PERSO N KANT STEN, Antal: 6,41 á 695kr" . Någon som vet vad detta tillägg är för något?
Tack på förhand!
 
Har du valt underlimmad ho? Var rätt saftigt tillägg på det...
 
Ring kundtjänsten och fråga? :)
 
jag är väldigt glad jag tog prisuppgift på ikeas bänkskivalternativ förra året när jag renoverade köket. När det var personligt utskuret osv. Det tillkom mycket där! blev billigare att skippa deras Valnöt Laminat skräp och istället köpa riktigt 40mm valnöt utsågat och klart på Hornbach. Det gav verkligen mitt kök ett stort lyft.
 
Priset är väl per löpmeter skiva utan kantbehandling, sedan tar de 695kr per löpmeter skiva som behöver slipas rätt.

Ett tips till nästa gång, ta reda på totalpris innan du beställer.

EDIT: Det står faktiskt inget om att kantbehandling kostar extra, men beskriv med djupgående vad du beställt och vad du får betala så går det nog att reda ut.
Dessutom så verkar bänkskivan kosta 2890kr per meter enligt prislistan.
 
Redigerat:
Hur lång skiva?

Och vad blev totalpriset?
 
peternicklas
Viköpte granit till vårt köp på Kitchen. c:a 7 löpmeter med underlimmad vask samt urskärning för spishäll och vinkelskärning då spisen står i ett hörn. Tror vi landade på totalt 35000:- Underlimmningen och urskärning till spis gick på över 10000:- Att bearbeta sten kostar men det blir fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.