Hej!

Är det någon som har någon koll på hur hållbara Ikeas badrumsmöbler+tvättställ är?

Har hört att tvättställ som är av keramik fort blir missfärgat och fult och att kromet på kranen släpper. Ska man våga köpa därifrån? Det är ju så mycket billigare än "märkesmöbler".

Mvh Lena
 
Har haft handfatet i 3,5 år utan missfärgningar, möblerna vet jag dock inget om
 
Här e en till som bor i en gammal Skånelänga :D
Renoverade badrummet för ett par månader sedan och valde då IKEAs nya badrumsserie Flåren. Passar perfekt i vårt nya badrum i gammal stil! Fick tyvärr inte plats med vaskskåp och vask i serien, så det blev en vask med pelare från Gustavsberg ist. Men vi e jätte nöjda med spegelskåpet och sidoskåpet.
Men som sagt vi har bara haft dem i ett par månader så vi vet inget om hållbarheten. Men de kostar bara en tredjedel av priset som andra badrumsinredningar :)
 
Deras handfat har jag inte, men jag har ett högskåp och ett väggskåp sedan 7år och vi är helnöjda, har inget att klaga på :). Ett par kompisar köpte dock en annan serier några år efter oss och deras handtag tappade "färgen" ganska fort. Men det går ju alltid att byta...
 
Med en blandning av Ikeas möbler från kök, badrum och kontor gjorde vi vår lita toalett på övervåningen.
Vi är fortfarande helnöjda med hållbarheten. De ser fortfarande som nya.
Här är bilderna:
toa41_mindre.jpg

toa_mindre.jpg
 
Jag satte in ett helt "badrumssystem" från IKEA åt mina föräldrar för 12 år sen. Fortfarande lika fint. På den tiden hade de marmorvaskar modell stor. Synd att de bantat sitt badrumsprogram så mycket.
 
Hejsan!

Kan bara hålla med de övriga inläggen. :) Mitt handfat är lika fint efter 10 år som när jag köpte det, kranen likaså! "Ånn" tror jag modellen hette.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.