Hej
Upptäckte nu när skenan ska upp på väggen att mitt golv lutar 1,5-2cm på typ 3m.
Jag har köpt Bodbyn dekorsockel.
Hur blir nu detta? Den sitter väl i fas med skåpsluckorna typ?

Några tips? Tänker att fler som satt upp dekorsockel har stött på lutande golv som är vanligt.
Är det ett bekymmer eller finns en lösning?

Är det dumt att sätta ena sidan på lägre än 82cm typ 81 så andra blir typ 83cm från golv.
En sockel längre in hade man kunnat såga & det kanske går att dölja men dekorsockel?
 
K
J jamaica skrev:
Hej
Upptäckte nu när skenan ska upp på väggen att mitt golv lutar 1,5-2cm på typ 3m.
Jag har köpt Bodbyn dekorsockel.
Hur blir nu detta? Den sitter väl i fas med skåpsluckorna typ?

Några tips? Tänker att fler som satt upp dekorsockel har stött på lutande golv som är vanligt.
Är det ett bekymmer eller finns en lösning?

Är det dumt att sätta ena sidan på lägre än 82cm typ 81 så andra blir typ 83cm från golv.
En sockel längre in hade man kunnat såga & det kanske går att dölja men dekorsockel?
Verkar kunna monteras lite olika.
Jag hade personligen inte monterat ett lutande kök för en sockels skull.
 
  • Grå köksinredning med dekorativ sockel från IKEA framför ett laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt grått kök med skåp, lådor och vitvaror, förmodligen från en möbelaffär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kardan79 skrev:
Verkar kunna monteras lite olika.
Jag hade personligen inte monterat ett lutande kök för en sockels skull.
Ok så det går att sätta dem under inskjutet också?
Men är enda sättet att använda dessa socklar i framkant att ha ett exakt rakt golv?

Om man ni skjuter in dem, sågar man snett i uppekant då?
 
BirgitS
J jamaica skrev:
Ok så det går att sätta dem under inskjutet också?
Men är enda sättet att använda dessa socklar i framkant att ha ett exakt rakt golv?

Om man ni skjuter in dem, sågar man snett i uppekant då?
Första steget brukar vara att skruva upp benen så mycket att sockeln får plats under även där golvet är som högst. Att det blir en glipa närmast stommen i andra änden brukar man inte se annat än när man ligger på golvet när det är indragna socklar. Om det är omöjligt att skruva upp tillräckligt så får man såga lite.
 
J jamaica skrev:
Hej
Upptäckte nu när skenan ska upp på väggen att mitt golv lutar 1,5-2cm på typ 3m.
Jag har köpt Bodbyn dekorsockel.
Hur blir nu detta? Den sitter väl i fas med skåpsluckorna typ?

Några tips? Tänker att fler som satt upp dekorsockel har stött på lutande golv som är vanligt.
Är det ett bekymmer eller finns en lösning?

Är det dumt att sätta ena sidan på lägre än 82cm typ 81 så andra blir typ 83cm från golv.
En sockel längre in hade man kunnat såga & det kanske går att dölja men dekorsockel?
Är det så lutande golv så byt till den vanliga sockeln alt. fuska bort glipan med en liten kvartslist.
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
K
Såga sockeln så att den följer golvet i underkant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.