Hej. Kommer att besöka Stockholm i April och skulle vilja ha tips på vilket av de två IKEA varuhusen man ska välja för att strosa runt i? Köksavdelningen kommer att vara av stort intresse men även övriga delar av sortimentet. Barkarby eller Kungens Kurva?? *sorry om det var lite "off topic"*
 
Hej!

Jag skulle välja Kungens kurva...
Där har dom det mesta hemma..
Bra utställning oxå...

/ Jocke
 
Jag med, Kungens Kurva.
Det som inte finns i deras sortiment, finns inte.... :D

// Fia
 
Samma här. Kungens Kurva-varuhuset är gigantiskt och en fröjd att strosa runt i. Har också för mig attd et är det största IKEA-varuhuset men det kan vara helt fel...

Se bara till att ni har gott om tid på er och glöm inte att fika med konternueliga intervaller... :)
 
Vad du än gör så välj en vardag om du vill titta i lugn och ro och vill prata med försäljarna.

Helgerna är avskyvärda. Alla är irriterade och stressade.  :-/

 
Kungens kurva är som sagt väldigt packat med folk. Undvik restaurangen, om du inte gillar barnvagnar och barnskrik i surround...

Barkarby är lite lugnare, men mindre.

Men grundregeln är undvik helger och framför allt lönehelger :)
 
jag håller med om att kungens kurva har allt, och barkarby-'annexet' är väl mest till för att ikea ska vara hyggligt representerade på norra sidan.

men efter senaste utbyggnaden i kungens kurva drabbades jag av klaustrofobi (första gången i mitt liv) när jag gick i zick-zack-labyrinten för att komma fram till kassorna. jag var tvungen att be personal leda mig ut fortast möjligt. det finns genvägsskyltar, men det känns fortfarande som en vandring som aldrig ska ta slut.

glöm inte proviant ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.