Hej, lyckade slå armbågen på den plast öglan på dörren så den gick av. Sen limmade jag den men mikron känner nog inte av att dörren är stängd för mikron gick igång men startar inte.

Så givetvis pillar jag med dörrlåset lite med en kniv ihop om att något inte är återställt och lyckas klicka till något så nu reagerar den inte alls att dörren är stängd och lyser konstant samt dne visar enbart grader vid mikroläge.

Osäker om jag gör mig begriplig men i hålen för öglorna verkar brytaren bråka så den känner inte öglorna går in.


Går det öppna upp eller klicka tillbaka på något sätt?

Har inget kvitto då vi köpte huset för 3 år sen så inget medföljde och vitvarorna är nog runt fyra år nu och Ikea har fem års garanti så vet inte om de kan se på serienr.
 
  • Suddigt närbildsfoto av svart plast med slitz, möjligtvis del av en teknisk apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en svart mikrovågsugn med fokus på dörren och handtaget, mot en kaklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Danin Danin skrev:
Hej, lyckade slå armbågen på den plast öglan på dörren så den gick av. Sen limmade jag den men mikron känner nog inte av att dörren är stängd för mikron gick igång men startar inte.

Så givetvis pillar jag med dörrlåset lite med en kniv ihop om att något inte är återställt och lyckas klicka till något så nu reagerar den inte alls att dörren är stängd och lyser konstant samt dne visar enbart grader vid mikroläge.

Osäker om jag gör mig begriplig men i hålen för öglorna verkar brytaren bråka så den känner inte öglorna går in.


Går det öppna upp eller klicka tillbaka på något sätt?

Har inget kvitto då vi köpte huset för 3 år sen så inget medföljde och vitvarorna är nog runt fyra år nu och Ikea har fem års garanti så vet inte om de kan se på serienr.
Du går öppna upp den och kolla låsen
 
electroluxaren skrev:
Du går öppna upp den och kolla låsen
Jag har otur med mina vitvaror senaste veckorna!

Finns de någon sprängskiss eller liknande ?
 
Kolla under dokument för sprängskiss (Edit, finns visst inte på micron).
Även om du kan påvisa att maskinen är inom garantitiden så vill jag minnas att Ikeas garantivillkor inte ersätter något du själv åsamkat.
 
Redigerat:
Ingen garanti gäller när man själv klantat sig. Däremot kan hemförsäkringen kanske ta det.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
Danin Danin skrev:
Jag har otur med mina vitvaror senaste veckorna!

Finns de någon sprängskiss eller liknande ?
vad är det för modell?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.