Hej. IKEA verkar ha svårt att fatta vårt problem med att få rätt gångjärn här. De medföljande på 110 grader gör så att det inte går att öppna utan att luckan tar i mot kanten av luckan bredvid. De säger att vi ska köpa en på 45 grader. Jag vet inte vad det ska göra för skillnad?

Kollat lite och jag tror att luckan måste "ut" en bita innan den kan öppnas.

Typ en sådan? https://www.amazon.se/köksskåp-gång...locphy=9062433&hvtargid=pla-348437419816&th=1

Kolla bilden. Tack på förhand.
 
  • Öppet grått köksskåp med vita skålar, metallskålar och en popcornskål. Modernt, organiserat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
köp 45 graders, helt rätt av IKEA

utrusta-gangjaern__0624701_pe691988_s5.jpg

Det här är inte IKEA men dom visar principen
Svart enhet med etiketter som visar 45 och 90 grader. Vit förpackning med text undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Närbild på en vit apparat, möjligtvis en köksutrustning, märkt "Sensys 8639i".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Supertack!
 
ser även att handtaget på skåpet bredvid kan vara ett problem vi öppning av skåpet, antigen att det tar i luckan eller att handtagen "krockar"
nu vet jag inte hur resten av köket ser ut men det kanske går att ändra så att den luckan öppnas åt andra hållet.
Kökskåp i pastellblått, marmorbänkskiva, gulddetaljer, underbelysning, blommor på diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
ser även att handtaget på skåpet bredvid kan vara ett problem vi öppning av skåpet, antigen att det tar i luckan eller att handtagen "krockar"
nu vet jag inte hur resten av köket ser ut men det kanske går att ändra så att den luckan öppnas åt andra hållet.
[bild]
Ja, det får bli högerhängt.
 
  • Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Det konstiga är att det nu blir en "glipa", där gångjärnen sitter, så man ser in lite snett från sidan. Ska det vara så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.