Har köpt ett laminatgolv från IKEA och efter första dagens kämpande med att lägga det är besvikelsen stor. Golvplattorna fäster dåligt i varandra och det blir glipor. De som hjälper mig med golvet säger sig inte haft det problemet då de tidigare lagt golv så det är troligen inte inkompetens det handlar om. De har dock inte haft IKEA-golv. Tyvärr kommer de inte ihåg var de köpt sina golv. Så frågan är - var ska jag köpa laminatgolv i fortsättningen? Känner någon till något specialtrick för att få IKEA-golven att fungera bättre får den gärna hojta till, annars blir det snart att lämna tillbaka eländet och köpa någon annanstans.
 
Hej!

Tyvär får man vad man betalar för när man köper golv på IKEA. Priset är ofta beroende på tjockleken, slitskiktet och passformen eller om man så vill kvaliteten. Du skriver inte var du bor någonstans. Men det finns några företag på nätet som säljer golv. Exempelvis:

nyttgolv.se
fondamenta.se

Eller gå in på pricerunner.se och sök på laminatgolv. Lycka till!
 
har ikea golv som jag lagt själv för första gången. Ett av rummen blev kanon medans i det andra kom en STOR springa mellan två skivor efter några veckor??? Hur fan det gick till har jag ingen aning om... Annars måste jag säga att jag är helnöjd med Ikea golvet.
 
Bor i Göteborg. Här i trakterna finns Bauhaus, Hornbach, Rusta och ByggMax och kanske fler ställen som jag inte känner till. Är golven i någon av dessa affärer ett bra alternativ om vi inte får bukt med IKEA?
 
Jag har testat billiga laminat golv på byggmax, alla har funkat kanon. Även testat ett fejk-klinker på K-Rauta, funkade oxå. Håll dig till de kända byggföretagen, jag hade nog skippat rusta iaf.

Lämna tillbaka skiten till IKEA, trycker du på lite kan du säkert få kompensation för resor mm oxå.
 
Hej. La nytt golv på hela ovanvåningen från Ikea och det var inga som helst problem med det. Det var någon utgående modell så den kosta bara 50 kr / paket. Kan du se varför det blir glipor? Är inte skivorna raka? Har du bra svar mot någon vägg när du knackar ihop bitarna? Inga skarvar för nära varandra? annars är det som sagt bara lämna tillbaka. Har även provat med Byggmax billigaste golv och det har också fungerat jättebra. (köpta på Ikea och Byggmax Kållered)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.