Jag undrar om någon har hittat passande lådfronter för den lilla utdragslådan under inbyggnadsugnen. Jag fick med en lådfront som inte är tillräckligt hög för att nå från undre kant av skåpen till ugnsluckan, det blir ett mellanrum på ett par cm. Måste man köpa ett snäpp högre lådfronter? Dessa blir i så fall någon cm för höga och måste sågas. Eftersom jag har folierade luckor (Abstrakt vit) vill jag helst undvika detta. Någon som vet om man kan hitta passande vitfolierade lådfronter någon annan stans? Återkommer med mått senare...
 
Jag tror att vi har ett liknande problem som du. Vi monterade lådorna först så vi har inte poblem med lådfronterna utan luckan längst upp blir för stor. Vi har både micro och ugn i skåpet. Nu skulle vi behöva en lucka som är 60/55 men tycks inte finnas :S
 
IKEA har en "täckfront" som är 9.4 cm som brukar användas under ugn, är det den du har? Minsta lådfronten är 13 cm.
 
Var tvungen att gå ner till köket och titta, och vi har oxå ca 2 cm mellanrum. Det har jag inte ens sett innan, och då det är så långt ner så syns det ju inte när man tittar uppifrån heller.
Det finns nog dock en riktigt bra förklaring, när man fäller ner ugnsluckan så tror jag risken att den skulle slå i lådfronten är rätt så stor om den hade varit större.

Mats_Evelina , ni måste gjort ngt tokigt när ni monterade era lådor, det kan ju inte vara så att IKEA felkonstruerar sina saker så det inte går att få ihop. Kolla anvisningarna igen, jag tror ni har vänt på ngn låda där nere. Har för mig jag gjorde ngt liknande och blev väldigt förvånad när den översta lådan tog i den näst översta.
 
I vårt gamla kök hade vi det likadant. Vi hade ikeas ekluckor så det var inge större problem att köpa en större lådfront och kapa, slipa och olja lite. Se bild hur det blev (bild från försäljningen):
 
  • kök2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kök1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.