Är det någon som har erfarenhet av denna kombiugn?
Jag har bara hittat några få användarrecensioner och de är 3 år gamla och har ett annat produktnummer än de som säljs idag. De skriver att mikron värmer väldigt ojämnt och i princip är helt oanvändbar.
Vore intressant att veta om problemen kvarstår eller om det har det kommit en förbättrad version?

https://www.ikea.com/se/sv/p/kulinarisk-kombi-mikrovagsugn-med-varmluft-20416814/

Någon som vet vilken tillverkare det är, Bosch?
 
A
en Electrolux från polen, ser inte ut som om någon förbättring är gjord
 
  • Gilla
ssa
  • Laddar…
BirgitS
Alla kombiugnar är kompromisser mellan en vanlig ugn och en mikro vilket leder till olika problem som att det inte finns någon roterande tallrik (ojämn mikrouppvärmning) och max temperatur är lägre än i en vanlig ugn.
 
  • Gilla
ssa
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Alla kombiugnar är kompromisser mellan en vanlig ugn och en mikro vilket leder till olika problem som att det inte finns någon roterande tallrik (ojämn mikrouppvärmning) och max temperatur är lägre än i en vanlig ugn.
Är inne på min 3 uppsättning ugn och kombination med ugn micro.
Dom har blivit betydligt bättre även om jag var nöjd redan med den första uppsättningen. (Annars hade jag inte fortsatt köpa)
Har Siemens idag och i micron kan du få upp 275 grader med 4d-varmluft och 300 grader med varmlufts grill.
Perfekt med olika rätter i olika temperaturer eller när man är många. (Stor släkt och många vänner) Siemens mikrovågsugn visar programmet varmluftsgrill med inställningen 300 grader på displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontrollpanel på Siemens ugn som visar 4D-varmluftsfunktionen inställd på 275°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LasseTh och 2 till
  • Laddar…
S ssa skrev:
[QUOTE="
Har Siemens idag och i micron kan du få upp 275 grader med 4d-varmluft och 300 grader med varmlufts grill.
Vilken modell är det Du har idag?[/QUOTE]

Bild på ett dokument med modellnummer för Siemens inbyggnadsugnar och mikrovågsugnar med rabbatinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ssa
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Vilken modell är det Du har idag?
Visa bilaga 623455[/QUOTE]


14390 kr för bägge är helt ok Faktura för Siemens inbyggnadsugn och micro, total kostnad 14390 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Argastesnickaren skrev:
[bild]

14390 kr för bägge är helt okVisa bilaga 623456[/QUOTE]

Väldigt bra pris, var hittade Du det? Billigaste jag hittar just nu är runt 20k för båda...
Tack för dina svar förresten!
 
S ssa skrev:
14390 kr för bägge är helt ok[bild]
Väldigt bra pris, var hittade Du det? Billigaste jag hittar just nu är runt 20k för båda...
Tack för dina svar förresten![/QUOTE]

Detta var för 2 år sen, tror att det var lättare då att pruta då.
Kollade själv nu och allt har gått upp så vill inte hänga ut firman.
Dock så fick jag galet bra priser på det mesta så det går (gick) att fynda.
 
  • Gilla
ssa
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Är inne på min 3 uppsättning ugn och kombination med ugn micro.
Dom har blivit betydligt bättre även om jag var nöjd redan med den första uppsättningen. (Annars hade jag inte fortsatt köpa)
Har Siemens idag och i micron kan du få upp 275 grader med 4d-varmluft och 300 grader med varmlufts grill.
Perfekt med olika rätter i olika temperaturer eller när man är många. (Stor släkt och många vänner)[bild] [bild]
Hej, är du fortfarande nöjd med kombinationsugnen o den vanliga ugnen?
Min siemens kombi från ca 2010 la av igår så behöver köpa ny o då blir det ny ugn också.
 
L LasseTh skrev:
Hej, är du fortfarande nöjd med kombinationsugnen o den vanliga ugnen?
Min siemens kombi från ca 2010 la av igår så behöver köpa ny o då blir det ny ugn också.
Japp, haft dom ca 3.5 år och dom fungerar klockrent för mig:)
Sen har jag nog fått ett rätt bra pris för dom, dom kostar nästan vad jag gav för bägge stycket idag.
 
  • Gilla
LasseTh
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Japp, haft dom ca 3.5 år och dom fungerar klockrent för mig:)
Sen har jag nog fått ett rätt bra pris för dom, dom kostar nästan vad jag gav för bägge stycket idag.
Tack för svar!
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.