Hej!

Har garderober från Marbodal i lägenheten men är lite kort om inredning, tycker att trådbackarna från Marbodal är lite väl dyra, plus att de bara fanns i en låg variant.
Därför vill jag istället köpa trådbackar från Ikeas Komplement serie.

Ikea brukar ha tjockare stommar så jag tänker att man eventuellt får sätta fast glidlisterna med längre skruv och brickor mellan, för att slippa glapp i sidlled.

Det jag funderar på om det skulle kunna bli ett problem är om Ikea och Marbodal har olika avstånd mellan "hålen" i garderobssidorna, vilket skulle försvåra skruvningen men borde vara görbart. (Jag står och skriker och pekar och mannen håller i listen, skruvar och oroar sig för pisk)

Någon som har använt Ikeas inredning i Marbodal-garderober och har erfarenheter?
Helst i stil med att det är bara att smacka dit och inga problem alls!
 
Har redan outat att jag tidigare jobbade på IKEA så har rätt bra koll på sortimentet.

Med reservation för mått så hade jag kört på Rationell-trådback avsedd för kök, Komplement har en tendens att bågna av vikten, speciellt om det inte är perfect fit.
 
Kolla backarnas bredd, vi köpte glidskenor och trådbackar från Elfa till våra Marbodalsgarderober men skenorna kanske passar till IKEAs också?
 
Köper man trådbackarna från Rationell-serien försvinner hela argumentet att det blir billigare att köpa på Ikea, sen såg dom inte lika höga ut tyckte jag.

Elfa tror jag också blir en hel del dyrare. En back från Marbodal tror jag skulle gå på runt 110, medan från Ikea 70, småpotatis i skillnad förvisso, men de från Marbodal var ju för låga också.
Elfa har rätt höjd på sina backar iof.

Om inte Komplement från Ikea passar får jag överväga Marbodal och Elfa då, fördelen med Marbodal blir ju att det bara är att skruva dit och passformen är perfekt, inget krångel.

Att Komplement bågnar tror jag inte blir något problem. Det är bara underkläder som skall få tillbringa sin tid i lådorna, så det löser sig nog!
 
  • Gilla
Axioria
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.