Hej,

Vi är på jakt efter en ny lägenhet och har hittat två lägenheter som har bra läge och ligger i en bra prisklass. Saken är den att båda lägenheterna är nästintill helt nakna och bland annat kök bör därför införskaffas och installeras.

Köket ligger för enkelhetens skull på runt 15 kvm, inga exakta mått tagna, och det vi eftersöker först och främst är vad köksinredning för ett komplett kök (exkl. vitvaror och bygg-/installationskosnad) från IKEA bör landa på.

Jag kan dessvärre inte specifiera exakt hur många skåp mm. det är vi eftersöker då vi själva inte vet exakt hur vi tänkt att möblera, men ett "normalt" kök låter bra.

Jag har läst en hel del trådar här på forumet med prisklass mellan 50-200 tusen, något som jag inte tror att vi bör landa på.

Vi bor för övrigt i Peking så vi köper nog inte ett IKEA kök i slutändan, det blir nog något kinesiskt märke. Men det vi skulle uppskatta är vad ett IKEA kök skulle landa på så vi har något att jämföra med. Och så klart om priset inte blir allt för dyrt så kör vi kanske på IKEA ändå.

Som sagt, 15 kvm, köksinredning exkl. vitvaror och bygg-/installationskostnad.

Om någon kan ge något exempel så vore detta kanon. :)
 
S
Tvivlar på att någon här har koll på kinesiska priser men bygg ihop kök i Ikeas köksplaneringsverktyg litet snabbt. Då får du pris på allt.
 
Vårt på 7 kvm gick på 30k exkl. vitvaror och installation.
 
Runt 30' bör räcka beroende på bänkskiva.
 
Vårat 6löpmeter kök fick på 25k.

Rummet är ca 20kvm men det har väl mindre betydelse tycker jag.
 
Tack för svaren, nu har jag ett litet hum om vad det kan tänkas kosta på IKEA. (y)

sinuslinus skrev:
Tvivlar på att någon här har koll på kinesiska priser men bygg ihop kök i Ikeas köksplaneringsverktyg litet snabbt. Då får du pris på allt.
Min tanke var så från början med, men då jag försöker gå in på den svenska IKEA sidan så omdirigeras jag till den kinesiska, och där finns varken något köksplaneringsverktyg eller prisexempel för helt kök. Lite tråkigt och bökigt att leta fram alla delar själv för att göra en lista. Kan vara en bättre idé att jag åker ner till varuhuset och frågar personalen efter ett prisexempel och kollar runt i deras visningsrum.
 
Vårt kostade ganska precis 60000:- inkl kök, bänkskiva, underlimmad ho, integrerad DM, induktionshäll, varmluftsugn och micro. Exkl kyl/frys. Allt från IKEA utom blandare som var Tapwell.
Vi valde deras absolut billigaste lucka. Inte för att snåla utan för att vi gillade den mest :) sen tillkom ju arbete...
 
Hej jag jobbar på köksavdelningen på Ikea. Priset för ett kök till lägenhet landar oftast på ca 30-40tusen. Beroende på lucka och val av bänkskiva samt mängd av stommar. Med Ikeas vitvaror 40-70tusen. Är det ett större typ villa blir det högre.
 
80kkr gick vårt kök på, typ allt IKEA, detta var när de reade ut det gamla köket med 10 eller 20% rabatt.
Köket kan väl vara i storleksordningen 10kvm, ingen matplats.

En L-formad del 320x200cm med 60cm-skåp samt överskåp.
En rak del 200cm med 37cm djupa bänkskåp
Samt två högskåp med inbyggda separata kyl och frys.

Bara material, inga arbetskostnader.
 
Tackar för alla svar! Uppskattas! :)
 
om du använder IKEA-s köksplaneringsverktyg och ritar upp köket så får du ju en lista på alla delar inkl priser, så du behöver inte höfta...
 
andost skrev:
om du använder IKEA-s köksplaneringsverktyg och ritar upp köket så får du ju en lista på alla delar inkl priser, så du behöver inte höfta...
Tack för tipset, men den finns inte på IKEA:s kinesiska webbplats, tyvärr.
 
Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Kör på den svenska då? Alla priser folk ger här är ju ändå svenska.
Problemet här är att jag omdirigeras till den kinesiska om jag går in på den svenska sajten.

Jag har till och med provat med direktlänk till IKEA:s hemplaneringsverktyg‏, men ej heller det fungerar. VPN är nog den enda lösningen, kanske finns samma verktyg på den amerikanska sajten.
 
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.