Har nu köpt vårt IKEA-kök. Problemet är att vi hade bestämt oss för Nexus-Ek, men när vi såg provluckorna ändrade sig min käre make och ville ha Tidaholm-Ek istället, tyckte Nexus såg för "laminatigt" ut, så jag gav med mig. Nu börjar han vackla och tror att släta luckor har varit snyggare ialla fall, vi får ju byta om vi vill så snälla hjälp. Någon som har dessa kök eller sett dem uppsatta och vad tycker ni i såfall.
 
Hej

Jag har bekanta med Nexuskök och det sre bra ut. Jag tror dock att Tidaholm ser lite mer gediget ut, det är väl dyrare också?

Jag tror det blir fint vilket ni än väljer.

/PJ
 
Hej,

Vi har Tidaholm varianten och är mycket
nöjda med den. Dock är jag ingen fan av deras
vitrinvariant !

harebra
 
Tidaholm om jag får tycka men i vilket fall helt ok-lycka till :)
 
Visst, Godis har helt rätt. Hur skulle det se ut om vi alla
tyckte lika om allt......
Måste medge att vi har vitrinskåpen också, min sambo
gillade dom skarpt och hon bestämmer ;D

harebra
/orso
 
Har Nexus i björk och är helnöjd. När vi köpte köket(ca 2 år sedan) fanns vittrinskåp som passade till köket!

Enkel och tidlös och luckor som är lätta att rengöra :).

Sett flera dyrare kök av samma variant och färg mmm men tycker inte att de fått en bättre vara.
 
Vi har funderat på ulriksdal från IKEA. Tänkte på tidaholm men det ät faner i spegeln och det vill vi inte ha. Egentligen vill vi ha vitkalkad ek men det har vi bara hittat hos tibrokök och då kostade en 700x400 lucka 1800 spänn utan beslag och handtag. Eftersom vi inte hittar vitkalkat någon annanstans så vinner nog IKEA.
 
Vi valde mellan vitkalkad och vanilj målade helt massiva luckor hor http://hemluckan.se dom har det och där betalar du inga 1800 kr för en lucka.
 
Trollet har du blid på det? Vore kul att se...
 
Har kollat på hemluckan men hittade ingen vitkalkad. Den luckan som kallas vaniljlackad är inte som jag vill ha den. Jag vill inte att det ska vara en vit hinna utanpå, utan det vita ska gå in i träets "porer". Har de sådana på hemluckan?
 
Dom har vitkalkade luckor. Vi var i fagersta för att se luckorna i verkligheten. De hade otroligt många att välja mellan vitkalkade luckor fanns det säkert 10 olika modeller att välja mellan. Vet inte varför dom inte har dessa luckor på hemsidan, men snygga var dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.