Någon där ute som har en högklassig 80cm häll från ikea?

Funderar på den då det är väldigt bra pris för en så pass bred häll och även 5års garanti på den.
 
A
Det är ju en AEG/Electrolux häll
EHX8565FOK
fast då kostar den runt 12.000.-
egentligen bara glaset som skiljer
 
electroluxaren skrev:
Det är ju en AEG/Electrolux häll
EHX8565FOK
fast då kostar den runt 12.000.-
egentligen bara glaset som skiljer

Okej då är det bara att köpa med andra ord.
 
simon__svensson skrev:
Okej då är det bara att köpa med andra ord.
Hur blev det, köpte du en högklassig häll?

Vår snart 9 år gamla husqvarna häll gick sönder för 3:e gången nu ikväll.
Så jag tänkte slänga ut den och kanske stoppa in en Ikea häll istället, skulle vara intressant
att höra om ni är nöjda med den.
 
Peter2400 skrev:
Hur blev det, köpte du en högklassig häll?

Vår snart 9 år gamla husqvarna häll gick sönder för 3:e gången nu ikväll.
Så jag tänkte slänga ut den och kanske stoppa in en Ikea häll istället, skulle vara intressant
att höra om ni är nöjda med den.

Hej

Den är beställd men sätts inte in förren mitten/slutet av feb så kan tyvärr inte säga något om den:/
 
simon__svensson skrev:
Hej

Den är beställd men sätts inte in förren mitten/slutet av feb så kan tyvärr inte säga något om den:/
Då blir det väl jag som får avråda eller gratulera dig till köpet.
Jag tänkte åka och hämta en om en stund, har du koll på inbyggnadsmåtten? jag hittade inget om det på Ikeas hemsida.
 
Jag har högvärdig 80cm sen drygt 2 år tillbaka. Jag stormtrivs.
Touchen lyssnar bra. Inte för mycket pipande och som vanligt med induktion jävligt kvick.

Jag rekommenderar den verkligen. Svärföräldrarna har 60cm o är också nöjda.

Självklart skulle den kunna vara bättre. Blir lite känslig när den blir blöt. Ibland slår den igång bryggfunktionen av sig själv när man har stekpannan lite för nära knappen. Men det är bagateller
2012-12-13 20.56.02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skönt att höra, jag sitter på ikeas varuutlämning nu och väntar.
Måste tyvärr bredda hålet i skivan 70mm för att få plats, men det får det vara värt.
 
Nu är den på plats, provkörd är den också.
Är väldigt nöjd än så länge, touchknapparna reagerar betydligt snabbare än på vår gamla husqvarna. Enkelt att förstå hur den flexibla zonen och övriga funktioner fungerar.
Och gott om plats för stora kastruller och stekpannor.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kallun och 2 till
  • Laddar…
Det låter superbra:) riktigt fint
 
JKrister: Vad är det för lampor du har satt inne under spiskåpan? Jag skulle vilja ha något liknande.
 
Peter2400 skrev:
Nu är den på plats, provkörd är den också.
Är väldigt nöjd än så länge, touchknapparna reagerar betydligt snabbare än på vår gamla husqvarna. Enkelt att förstå hur den flexibla zonen och övriga funktioner fungerar.
Och gott om plats för stora kastruller och stekpannor.
Snyggt!
Jag antar att man behöver en 80cm bänkstomme för att den ska få plats?
http://screencast.com/t/0oljopAd

Jag har det nämligen lite tight på längan där häll/ugn ska få plats, men om man bara fäller ner den i skivan så är jag nog på det gröna..?

/L
 
ludbig skrev:
Snyggt!
Jag antar att man behöver en 80cm bänkstomme för att den ska få plats?
[länk]

Jag har det nämligen lite tight på längan där häll/ugn ska få plats, men om man bara fäller ner den i skivan så är jag nog på det gröna..?

/L
500mm i mitten av hällen är hällen är ca 55mm tjock och behöver utrymme i stommen under, resten är nog runt 20-25mm.
Så det ska nog inte spela så stor roll hur bred stomme du har under.
 
Peter2400 skrev:
500mm i mitten av hällen är hällen är ca 55mm tjock och behöver utrymme i stommen under, resten är nog runt 20-25mm.
Så det ska nog inte spela så stor roll hur bred stomme du har under.

Tack!
Får kolla upp det där.

Hur uppfattar du ljudet från dem?
Vet att Ikeas gamla hällar låtit påtok för mycket jämfört med typ Siemens motsvarigheter.
 
BoLindqvist:
där sitter bara en 12volt ledlist. Hittade något företag som sålde 5meters rullar och jag passade på att köpa 3rullar så det är vanligast ljuskällan i huset.

Det blir ordentligt varmt när vi bakar i ugnen så vill inte ha något annat än 12 volt.

Jag gillar mina ledlister. De är lätta att klippa i rätt längd och inte allt för svåra att löda

http://molectric.com/superstrip-led-tejp-strip/881-kampanj-5-meter-led-tejp-varmvit.html
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.