Finns det något högskåp på Ikea där man kan ställa in diskmaskinen i mer arbetsvänlig höjd? Hittar inget som är gjort just för diskmaskiner men det borde väl funka med andra skåp så länge höjderna stämmer.
 
Dom har inget färdig men dom har en lösning för det på Ikea.
 
Titta på epoq.se. De har en bra lösning.
 
jessica skrev:
Dom har inget färdig men dom har en lösning för det på Ikea.
Okej, och hur ser den lösningen ut?
 
Vagabond skrev:
Titta på epoq.se. De har en bra lösning.
Såg det, men vill hålla mig till Ikea då jag just byggt ett helt nytt Ikea-kök.
 
Som Jessica säger så har IKEA förslag på hur du ska gå till väga. Det finns inget färdigt skåp, men om du pratar med en köksplanerare på något av varuhusen så ger de dig exakt besked.

Vi ska göra det samma, men jag har inte tagit detaljerna än eftersom det inte är aktuellt just nu.

/alacs
 
alacs skrev:
Som Jessica säger så har IKEA förslag på hur du ska gå till väga. Det finns inget färdigt skåp, men om du pratar med en köksplanerare på något av varuhusen så ger de dig exakt besked.

Vi ska göra det samma, men jag har inte tagit detaljerna än eftersom det inte är aktuellt just  nu.
Okej men inget man kan se på nätet?
Har ju byggt klart hela köket, men vill göra om för diskmaskinen. Dock har jag ett väggskåp ovanför diskmaskinen nu, med bänkskiva mellan förstås. Så det ska ju helst gå att fixa utan att behöva offra väggskåpet.
 
Vi använde ett överskåp till kyl/frys för att höja diskmaskinen. På min sida ser du hur det blev, samt även bilder på inbyggnadsugn/mikro. Alla skåp är från IKEA, vitvarorna Husqvarna.
http://www.anitha.se/ombyggnad.htm
 
Datorgumman skrev:
Vi använde ett överskåp till kyl/frys för att höja diskmaskinen. På min sida ser du hur det blev, samt även bilder på inbyggnadsugn/mikro. Alla skåp är från IKEA, vitvarorna Husqvarna.
[länk]
Snyggt och smidigt. Fast allra helst skulle jag vilja ha ett skåp som går ända upp till överskåpen. Har ju överskåpen satta i jämnhöjd med högskåpen så det borde ju inte vara omöjligt tycker jag.
 
Menar du att du vill att diskmaskinens ovansida ligger i nivå där överskåpen börja? Eller lika högt som ovansidan på överskåpen?

 
jessica skrev:
Menar du att du vill att diskmaskinens ovansida ligger i nivå där överskåpen börja?  Eller lika högt som ovansidan på överskåpen?
Där överskåpen börjar. Blir lite högt annars då överskåpen är 2.30 över golvet. :p
 
Tackar. Fast den lösningen kunde ju höja ca 50 cm, jag vill höja 55cm, ända upp till överskåpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.