När vi skulle inreda det lilla toaletten på övervåningen hittade vi inte badrumsmöbler som passade.
Lösningen blev IKEA.
Med olika delar byggde vi själva badrumsinredningen.
Det gjordes med ett badrums högskåp, väggskåp till kök och en bordsskiva som vi slaktade.

Handdukshängare och toaruolle-hållare hittade jag inget som passade, så vi köpte en gardinstång och avslutningsknoppar från Ikea och kapade i passande längd.

Hela lösningen blev mycket billigare än att köpa färdiga badrumsskåp.

Vad tycker ni om resultatet ?

toalett1.jpg

toalett2.jpg


handduk4.jpg

toarulle5.jpg

toalett6.jpg

Det vi har kvar är spegeln. Jag hittade ingen som passade i stilen. Det blir att tillverka en i samma material som skåpen  ;D

Denna lösning hittade min sambo på. Han tycker inte om att öppna skåp och se en massa avlopp och slangar.
Bakstycket av skåpet placerade han lös lite innanför i en springa i botten.
Kapade hyllorna så att de passade i djupet.
Jag tyckte att det blev snyggt.

vagskap.jpg
 
Snyggt, med lite fantasi skaparglädje kan man fixa allt
Vad kostade det?
 
Mycket snyggt...gratulerar!

Alter ego
 
Tack så mycket  8)

Inköpslistan:

Freden Hylla: 895kr
Faktum Fagerland: 60x70 väggskåp med 2st 30 dörrar 784kr
Bordskiva Vika Leknäs: 659kr
Gardinstång svart: 25kr (70-120)
Ändknoppar Index Korg: 2 paket à 49kr.
Väggbeslag svart: 2 paket à 9kr
Toasits antikbetsad: 239kr

Totalt 2718kr  ;D ;D ;D

Handfatet följde med huspaketet.

Kakel och klinkers är Spansk import.
 
SNAJSIGT ;D. kan va nått å lura över angående min lilla kundtoa.
 
Va snyggt det blev, man kan då inte se att det är plockat olika delar från Ikea. Mycket fräscht mot kaklet. :D
Apropå kaklet, har ni importerat själva? Ni får gärna ta några kort på kakellisten och kakelplattan med dekor, för det verkar jättefina ;) och lägga ut här i forumet.
 
Sweli skrev:
Vad tycker ni om resultatet ?
Verkligen kanonfint, Sweli :surprised: :D

Ett perfekt exempel på att det inte behöver kosta skjortan för att bli snyggt och i detta fall tom. betydligt snyggare än mången badrumsinredning från "fiiina gatan" ;)

MVH/Christina.
 
Tack så mycket för all beröm  ;D ;D

Det känns jätte kul när man kan dela med sig egna lösningar och att det kan komma till nytta till någon  8)

Kakel och klinker kommer från

www.huskompaniet-scandeco.com

Just denna bård finns inte på nätet men jag ska ta bilder och lägga ut den. Det är gjord som vide
 
Snyggt och kul! :D

Även fast det kanske inte är min stil så är det kul att se!

Samma grejer fast anpassat till badrum kan ju bli 5-10 gånger dyrare.

/ PJ
 
Qudan skrev:
Va snyggt det blev, man kan då inte se att det är plockat olika delar från Ikea. Mycket fräscht mot kaklet.  :D
Apropå kaklet, har ni importerat själva? Ni får gärna ta några kort på kakellisten och kakelplattan med dekor, för det verkar jättefina  ;) och lägga ut här i forumet.
Här kommer kort på dekoren:


mimbre.jpg


mimbre1.jpg

Överst på väggen finns en smalare version av kakellisten.

//Sweli
 
Riktigt bra sweli !!
 
23717_PE108488_S3.jpg08208_PE084964_S3.jpg
 
Gud va snyggt det blev! :D
Är oxå på jakt efter badrumsmöbler. Ska ta o kolla upp ditt alt. Passar deras köksluckor till tvättställsskåpen?
Finns det som passar till kommoderna oxå?
 
Norpan skrev:
Gud va snyggt det blev!  :D
Är oxå på jakt efter badrumsmöbler. Ska ta o kolla upp ditt alt. Passar deras köksluckor till tvättställsskåpen?
Finns det som passar till kommoderna oxå?
Tyvärr så fungerar inte IKEAs kökssortiment (luckor etc.) till badrum och inte till garderobssortimentet heller. Förmodligen har man gjort det för att minimera antalet fel (med vidhängande reklamationer) som kan uppstå när folk blir alltför kreativa och kombinerar produkter på "fel" sätt.

// WM
 
Norpan skrev:
Gud va snyggt det blev!  :D
Är oxå på jakt efter badrumsmöbler. Ska ta o kolla upp ditt alt. Passar deras köksluckor till tvättställsskåpen?
Finns det som passar till kommoderna oxå?
Köksskåpen passar inte direkt till tvättställen.
Det beror på hur du vill inreda ditt badrum.
Vi hade redan ett tvättställ så vi hittade på denna lösning.

Det man kan göra är, att man köper en tvättställ för inbyggnad och ett 80 eller 60 skåp.
Man bygger in tvättstället i en bänkskiva, det kan vara kaklad, marmor eller trä som vi gjorde.

Det finns lösningar för allt. Det är bara att ha lite fantasi.
Det behöver inte bara vara Ikea. Det finns andra billiga köksleverantörer :-/

Inu

Den högra spegel har jag redan köpt. Den trodde jag att det skulle passa men, det är fel färg. Den har en mahoni/röd färg. Jag behöver en tabak-brun.

Jag funderar på att måla över den för stilen är rätt ;D

Den vänstra spegelskåp har jag tittat på men den är 80, för stor för det lilla toaletten.
Köpte en på Bauhaus och antiklasyr från Ikea men det blev för glansig och dessutom fel färg.
Den får jag "kassera".

Jag tror att jag ska åka med den runda spegeln och dekorlisten till en färghandel och rådfråga hur jag kan måla spegeln.

Bilden kommer av resultatet ::)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.