Min vanliga otur att produkter utgår mitt i arbetet. Skulle precis bygga färdigt resten verkstadens bänkskåp med utdragslådor och visst fan hade IKEA Förvara utgått lagom till att jag behövde komplettera. Vad väljer jag nu? Behöver ett antal rejäla utdragslådor till 80-bänkskåp, 60 (58) djupa. Naturligtvis förborrade för Metod/Förvara.

Förvara funkar riktigt bra även med hemmabyggda skåp och fronter och har ingen tramsig mekanik som går sönder. Bara rejäla metalldelar, HDF-botten och rullar i räls.
 
Funkar inte Maximera eller Exceptionell för dig?
 
K Kane skrev:
Funkar inte Maximera eller Exceptionell för dig?
Blir ju fruktansvärt mycket dyrare utan att tillföra någon funktion. Det är i en verkstad och skall följaktligen lagra verktyg och annat.
 
Fruktansvärt mycket dyrare än vadå?
 
K Kane skrev:
Fruktansvärt mycket dyrare än vadå?
Än Förvara-serien. Och sämre i sammanhanget,
 
Karlia
Det är nackdelen med Ikea, de behåller inte sina serier. För länge sedan köpte jag förrådshyllor som var riktigt bra, när jag skulle komplettera ett par år senare hade de slutat med den. Superirriterande!
 
  • Gilla
CCPusher
  • Laddar…
Och finns de kvar så kan man vara säker på att de kostnadsrationalliserat den x antal gånger så den man kompletterar med har hälften så tjockt material och det som tidigare var solid spånplatta nu är fylld med wellpapp. Men visst, de är billiga, jag handlar också där!
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Äh vafan, jag lägger ner letandet och kör Maximera i alla fall. Hittar inget billigare/mer prisvärt ändå. Det tar emot att behöva borra nya hål. Bänkskåpen och luckfronter är egentillverkade i plywood och limträ.
 
Har du pratat med kundtjänst? IKEA brukar lagerföra central sådant som utgått, ngt butiken inte alltid "vet".
Köpt luckor som enl butiken utgått ett antal år tidigare på det viset.
 
Visst var förvara deras lite enklare skena? Isåfall hade Kvik liknande som extravalnför nått år sedan.
 
Mazen Mazen skrev:
Har du pratat med kundtjänst? IKEA brukar lagerföra central sådant som utgått, ngt butiken inte alltid "vet".
Köpt luckor som enl butiken utgått ett antal år tidigare på det viset.
Pratade med kundtjänst som ovilligt medgav att det var en skitprodukt togs bort p.g.a. För mycket klagomål,Mest beroende på att krävde borrmaskin för att montera korrekt och den var alltför högljudd.
I-landsproblem.
 
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Visst var förvara deras lite enklare skena? Isåfall hade Kvik liknande som extravalnför nått år sedan.
Stämmer, men bara i 40- och 60-bredd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.