Vi har hört av en granne att IKEA ska lansera ett helt nytt köksprogam i mars 2006. Är det någon mer som hört detta och vet vilka ändringar de kommer att göra??
 
Dom har gjort ändringar i programmet redan nu i samband med justeringen av hemsidan. Vet inte om dom ska förnya ytterligare men det var betydligt bättre nu än det varit tidigare. Fast jag tycker programmet måttmässigt är lite missvisande ibland. Har lagt in fönster i en särskild höjd men dom hamnar aldrig rätt :/

/Ulrika
 
Hm, pratar vi om samma saker nu?

Jag trodde att matroad menade ett nytt program/system med köksskåp o.s.v. Mio pratar uppenbarligen om 3D-programmet.

Vilket är det som ska bli nytt?
 
Den visste vart den tog ;)
När man börjar ha så svårt att slita sej från byggahus-forum att man tänker på allt utifrån datorn är det nog dags för förändring ;D

//Ulrika
 
Otydligt av mig - tänkte inte på att det kunde misstolkas! Jag menar att IKEA skulle förnya sitt sortiment vad gäller köken, dvs format på skåp och lådor, fler valmöjligheter på luckor osv. Har nu hört att det bla gäller stängningsmekanismen på lådorna.
 
Jag mailade IKEAS kundtjänst igår, men har inte fått något svar än. Man vet ju förstås inte om de vill gå ut med något än, men det ska bli intressant att se vad de svarar.

Återkommer.
 
Ngt svar?

Mvh
Björn


Sara_B skrev:
Jag mailade IKEAS kundtjänst igår, men har inte fått något svar än. Man vet ju förstås inte om de vill gå ut med något än, men det ska bli intressant att se vad de svarar.

Återkommer.
 
Ooops- glömde att jag lovet återkomma!

Det blev en riktig följetong, där jag och min fråga blev kringskickad inom Ikea i ett par veckors tid. Till slut fick jag i alla fall det här svaret (frågan var om köksprogrammet ska förnyas eller inte):

"Hej Sara!

Ryktet stämmer inte. Inga nya mått på våra skåp.
Däremot glömde jag skriva om dom nya lådorna igår.
Under våren byter vi till sk "soft close".

Hälsar
Nisse"

Hm. Du får nog pressa din granne lite mer... Vad hade han/hon för källor till påståendet egentligen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.