Någon som vet vilken färgkod IKEA har på sina socklar till köksstommar?
IKEA kunde inte hjälpa :(
 
Vi valde S0502-Y efter att ha tagit med en bit till färgaffären och bett dem göra en så lik som möjligt...vi har inte målat med den ännu, så jag kan inte svära på att det blir likt.
 
Snigel: Vet du om det är samma färgkod på Ikeas köksstommar? Det vill säga är det S0502-Y som är färgen på deras köksstommar också?

Skulle gärna vilja börja måla om de skåp som vi ska behålla innan det nya köket från Ikea kommer. Men utan färgkod så blir det svårt... :-/
 
Nej, det är samma som de vita luckorna som kallas vit men inte riktigt är vit (ädel, ståt t ex.) Socklarna är inte samma vita som stommarna, stommarna är mer kritvita.
 
Ok, tack för hjälpen.

(Du har inte färgkoden till stommarna då, eller?)
 
Lilly skrev:
Ok, tack för hjälpen.

(Du har inte färgkoden till stommarna då, eller?)
I mitt gamla kök målade jag S 0500-N (råvitt) och det såg ut att stämma väldigt bra med stommarna.
 
Johan Gunverth: Tack, för ditt svar. Det kanske är den färgen som man ska använda sig av då. Eller så ska man kanske vänta tills de nya stommarna kommer så att man får exakt samma färg. En svår fråga...

Mangelito: Förlåt för att jag "snodde" din tråd lite...
 
Tack för alla svar. Följdfrågorna var saker jag själv hade ställt så jag är tacksam :)
 
S0502-Y Brukar det vara.

 
En kort sammanfattning från ett nytt och ett nästan nytt IKEA Applåd-kök:
Stommar Faktum S 0500-N
Applåd vit luckor S 0502-Y. Ståt vit har samma vit

Precis som många andra kökstillverkare har man två olika vita färger på stomme och luckor. Frågan är varför. De högblanka vita luckorna brukar i coh för sig dra och det kalla hållet, så det kanske är en kompromiss...
 
Hade tänkt sätta sockel ovan mina överskåp till tak, men de 16cm socklarna från IKEA räcker inte ändan upp. Jag tänkte köpa hyllplan på byggmarknaden. De bör vara målade i 0500-N?
 
Tycker ju att 0502 Y är varmare än 0500-N...
 
Mangelito skrev:
Hade tänkt sätta sockel ovan mina överskåp till tak, men de 16cm socklarna från IKEA räcker inte ändan upp. Jag tänkte köpa hyllplan på byggmarknaden. De bör vara målade i 0500-N?
Japp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.