Hej!

Finns det någon övergång från Ikeas avloppsrör (40/45,5mm utvändigt) till 32 mm vita ”vanliga” avloppsrör?

Eller finns det kompletta vinklade vaskavlopp som går att passa på 32 mm rör som leder ner i golvbrunn?

Vi har gjort om tvättstugan och vill ha lådor under tvättstället. Men rörmokaren har dragit rören från vasken så att vi inte får in våra lådor som vi vill.

Det sista alternativet som är att såga av en bit från lådan, men det är inget vi är så sugna på, eftersom den är i metall. Men går så klart att lösa.
 
  • Sinkområdets underskåp visar rörledningar, avlopp och vattenanslutningar i ett tomt skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit avloppsrör under diskho, synligt i öppet skåp, anslutningar och vattenlås, grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skjutmått mäter diametern på en grå plastslang mot en silverfärgad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skjutmått mäter diameter på cylindriskt objekt mot vit bakgrund. Metall, precision, verktyg, teknik, mätinstrument.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Krilleman
Tack.

Ska kolla på den på Hornbach och mäta lite noggrannare än vad jag gjorde sist.

Jo, jag fick med vattenlås och bottenventiler från IKEA, men rörmokaren ville inte använda det för det var inte anpassat för golvbrunn.

Dock vill jag ge det ett försök till innan jag sågar ”sönder” lådan.
 
  • Rostfritt stålbänk med avloppsrör, slangar och förpackade komponenter, förmodligen i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.