A
Någon som har erfarenhet av Ikea Bondholmen? En del ilskna recensioner på Ikeas webbplats över sprickor efter kort tid.

Men är det bara otur kanske det är en vettig möbelgrupp under tiden kidsen växer upp. Gjort i eukalpytus så bör gå att få det att hålla ett tag med lite omsorg.

https://www.ikea.com/se/sv/cat/bondholmen-serie-47148/
 
Vi har inte fått några sprickor på vårt set. Men vi har skyddsöverdrag över när det inte används (använt 1 sommar). Jag hade nog ändå inte köpt samma set igen om jag fick göra om köpet. Men det beror nog mycket på att vi köpte karmstolarna till det långa bordet och vi upplever dem rätt klumpiga.

Bordet är fantastiskt av anledningen att man kan fälla ihop benen och därigenom enkelt förvara det under vintern. Men även det har sina brister. Det är rätt smala brädor vilket gör att när det sölats osv är det rätt bökigt att få rent.

Tycker dock att det estetiskt är en av de snyggare grupper jag sett. Men det är ju väldigt personligt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
A
E EliasLindgren skrev:
Vi har inte fått några sprickor på vårt set. Men vi har skyddsöverdrag över när det inte används (använt 1 sommar). Jag hade nog ändå inte köpt samma set igen om jag fick göra om köpet. Men det beror nog mycket på att vi köpte karmstolarna till det långa bordet och vi upplever dem rätt klumpiga.

Bordet är fantastiskt av anledningen att man kan fälla ihop benen och därigenom enkelt förvara det under vintern. Men även det har sina brister. Det är rätt smala brädor vilket gör att när det sölats osv är det rätt bökigt att få rent.

Tycker dock att det estetiskt är en av de snyggare grupper jag sett. Men det är ju väldigt personligt.
Tack för utförligt svar! Får åka dit och klämma lite på karmstolarna, det är dom vi spanat in. Min fru går mycket på det estetiska och denna är den enda rimligt prissatta grupp vi hittat som vi båda kan tänka oss.
 
Det enda jag kan tillföra är att jag har suttit i en sån karmstol hos grannar och jag gillade den inte alls. Hur man sitter i möbler är förvisso väldigt individuellt men jag tror att dom karmstolarna passar korta människor bättre. Jag satt i.a.f. inget vidare i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.