Hej,

Har en ikeablandare som börjat läcka vatten på något vis. Det samlas runt hålet där den möter bänkskiva. Någon som vet vad detta beror på? Har blivit ombedd att ta med den till varuhus för att den ska testas.
 
  • Närbild på en läckande köksblandare från IKEA där vatten samlas vid kontakt med bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Har samma problem, tror att det läcker i diskmaskinsavstängningen. Tänkt ta tag i det men inte blivit av ännu....:oops:
Rapportera gärna hur det fortlöper. :)
 
Jag har samma problem på exakt likadan blandare. Nyligen upptäckt så inte gjort något åt det ännu. Min blandare är ca 2 år gammal. Börjar bli trött på ikeas blandare då jag förmodligen får byta för tredje gången på 7 år…
 
Erjo_ Erjo_ skrev:
Hej,

Har en ikeablandare som börjat läcka vatten på något vis. Det samlas runt hålet där den möter bänkskiva. Någon som vet vad detta beror på? Har blivit ombedd att ta med den till varuhus för att den ska testas.
 
Erjo_ Erjo_ skrev:
Hej,

Har en ikeablandare som börjat läcka vatten på något vis. Det samlas runt hålet där den möter bänkskiva. Någon som vet vad detta beror på? Har blivit ombedd att ta med den till varuhus för att den ska testas.

Samma fel här , min blandare läcker vid på/av knappen för diskmaskinen
Michael
 
  • Metallisk dispenser med tryckknapp, möjligen tvål- eller handspritsdispenser, på en stenbänk. Sliten yta med repor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Köp riktiga blandare så slipper ni sånt här, typ FM Mattsson, Mora, Gustavsberg eller likande.
Brukar i regel inte vara värt besväret att renovera en typisk blandare, det är ju inte speciellt dyra om man inte ska ha något väldigt märkvärdigt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Tog kontakt med Ikea och fick en ny skickad till mig.
 
M Micke@64 skrev:
Samma fel här , min blandare läcker vid på/av knappen för diskmaskinen
Michael
Är det en en spricka under vredet?
 
Hej
Nej ingen spricks,det läcker ibland 1 ggr per dag , ibland kan det gå flera dagar utan läckage
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.