Ikeas bänk skivor är prissatta per meter. Betydet det att om en meter kostar 1000kr så kommer 0,5 meter att kosta 500kr och 1,5 meter kosta 1500kr? Eller är det 1000 kr för 0 till 1 meter och 2000kr för 1-2meter?

?-)
 
"Har tyvärr inget svar på din fråga, men däremot har jag erfarenhet att de på Ikeas kundtjänst är väldigt tillmötesgående vid frågor kring deras produkter. Testa att ringa." ;)

Lycka till!
Ronnie
 
Pysslarn skrev:
"Har tyvärr inget svar på din fråga, men däremot har jag erfarenhet att de på Ikeas kundtjänst är väldigt tillmötesgående vid frågor kring deras produkter. Testa att ringa." ;)

Lycka till!
Ronnie
Jag var in till Ikea förra veckan och frågade personalen detta och svaret var att man betalar bara för så mycket som man behöver. Fast det var en väldigt osäker säljare som svarade och jag tror inte att 1cm passbit kommer att kosta 10kr i mitt exempel ovan.

Men nån här har väl köpt beställnings bänkskiva? Det är ju samma princip oberoende av bänksive typ.

Jag ska ringa om ingen här vet.
 
Jag blev otålig ;) och lyfte luren och svaret var att man betalar bara för det man köper. MEN fortfarande var svaret väldigt svävande och lite osäkert... Det var många " det beror ju på " vilka lister, hur många skärningar osv.

Frågan kvarstår litegrann i alla fall :). Köper jag en bänksskiva som är 105cm lång, kostar den då 1050kr? (Jag pratar fortfarande om 1000kr/m som i exemplet ovan)

Är det nån som köpt en skiva som vet vad det stod på kvittot?
 
Du betalar per cm på IKEA på längden. Däremot så finns det ju olika djup på skivorna och vill du tex. ha en skiva som är 700mm djup så måste du betala meterpriset för en 900mm djup skiva.:confused:
 
billycox skrev:
Du betalar per cm på IKEA på längden. :
Bra tack :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.