Kanske jag är lite trög, men om man beställer en måttbeställd bänkskiva ffån IKEA och betalar för att få ursågat för häll och diskho, ska det inte vara helt ursågat då?
Fick vår bänkskiva häromdagen (jag var själv bortrest så tog inte emot själv) Nu när jag tittar så är det bara urfräst "hörn", inte ursågat hela hål. Innebär ju att jag måste såga färdigt själv. Ska det vara så? För i så fall kunde jag ju lika gärna gjort allting själv o undvikit extra kostnad för ursågningen.

Måttbeställd träbänkskiva med endast hörn urfrästa och ej ursågat hål för häll och diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttbeställd bänkskiva med endast hörn ursågade för diskho och häll, plastskydd kvar på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är ju så för att du ej ska knäcka den vid montering, inte mycket som hade hållit ihop den när du hanterat/transporterat.
 
  • Gilla
somesundaymorning och 2 till
  • Laddar…
Hade samma tanke tycker dom borde informerat om det vid beställning alla kanske inte har en sticksåg utan behöver ha en färdig lösning
 
  • Gilla
JLindeman
  • Laddar…
Ring till kundservice så får du tillbaka pengar!
Ringde och gnällde om samma sak så fick tillbaka summan för ursågning
 
Är det inget fräst längs långsidorna, dvs det finns en formatfräsning men ej genom hela skivan?
 
Min skiva var bara 4hål fick ju såga långsidorna ändå. Dom skyllde på frakten så kan förstå att den är försvagad. Men dom tittade på en lösning så för 1 år sedan när vi bytte kök
 
Bra att veta att det är så dom gör så man inte betalar extra.
 
A AndersS skrev:
Är det inget fräst längs långsidorna, dvs det finns en formatfräsning men ej genom hela skivan?
Är lite osäker på hur du menar. Det som synns på bild är fräst rakt igenom skivan. Har faktiskt inte kollat på andra sidan skivan om det finns något där som är fräst men inte hela vägen igenom.
 
Tack för alla svar. Jag var orolig att det var jag som var korkad, men då är det fler som undrat över samma sak.
Jag kan helt förstå att man gör så här för hållbarhet under transport, och kanske borde man förstått det redan från början. Men kan dock tycka att IKEA behöver vara tydliga med detta när man erbjuder "håltagning för diskho", håltagning låter i mina öron som ett helt hål för hon, inte "fyra hål som gör det lättare att såga".
Ja, jag tänker ta upp detta med IKEA, får vi se vad de säger.

/J
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
J JLindeman skrev:
Är lite osäker på hur du menar. Det som synns på bild är fräst rakt igenom skivan. Har faktiskt inte kollat på andra sidan skivan om det finns något där som är fräst men inte hela vägen igenom.
Precis så funderade jag.
 
Jag var på väg att beställa ursågad bänkskiva r att slippa såga men skulle aldrig betala extra för den "tjänsten" du fick.
 
Har EXAKT samma problem, killen på ikea SA tydligt att det är utsågning för häll och diskho så jag antog att jag skulle slippa såga själv, därav tog jag tjänsten, men såg när jag fick hem skivan att den endast var fräst, ska precis åka in till IKEA och kräva tillbaka pengarna, för detta är vilseledande marknadsföring, jag kommer att koppla in konsumentverket ifall jag inte får tillbaka pengarna.
jag hade aldrig tagit den tjänsten ifall jag fick information om att det endast var "urfräsning/förberett för sågning".
Kollar man på hemsidan och kontraktet står det klart och tydligt att det är UTSÅGNING så jag vet inte vad dom vill att man ska tro? ni som har hållt på med kök/snickeri länge kanske vet om att det inte går att frakta en skiva med utsågning, fine. men för oss som är lite nyare i ämnet så tror vi ju på det som står och sägs.
Är det någon mer än Mekjocke som fått tillbaka pengar?
 
  • Omonterat kök med bänkskiva med endast fräst urtagning, inte färdigsågad, och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En fräst köksbänkskiva med markerade utrymmen för häll och diskho, ej utsågad, med en stiksåg på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Beställningsformulär för köksbänk med kryssade alternativ för utsågning för diskho och häll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JLindeman
  • Laddar…
Informationen dålig, men funktionen bra att bara såga loss sista delen och slippa misstag med mätfel om man är ovan.
Så förtydligar man informationen så är det nog många som ändå nappar på det.
Och är man mera van gör man hela arbetet själv.
 
Var inne i varuhuset och pratade med 4 olika personer samt en chef på varuhuset men ingen kunde hjälpa mig, men dom höll med om att det var bristande information. Dom hänvisade mig att ringa in till deras kundservice, vilket jag gjorde. Efter en timmes telefonkö fick jag hjälp av en lite vettigare person. Efter mkt om och men så gav hon upp och ska nu betala tillbaka hela summan till mig. Så känner ni att ni har fått bristande information som mig så ring in.
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.