Vill så gärna ha spots i taket i hallen. Men vill inte sänka hela taket. Vill hellre ha en budgetlösning.

Hittade IKEA 365+ SÄNDA, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60131692

Jag kan egentligen inte någonting om el alls. Idag har jag en taklampa som hänger i taket. Men den är i vägen när jag öppnar garderoben.

Hur komplicerat är det att byta ut en taklampa mot IKEA 365+ SÄNDA med spots? Och vilka spots passar? Tycker IKEAs information är bristfällig... Eller så är det bara jag som inte förstår :)

Jag kan ingenting om transformatorer. Måste jag veta något i detta fall? Verkar så komplicerat... Vill gärna ha en enkel lösning.

Eller rekommenderar ni någonting annat än IKEA 365+ SÄNDA? Mitt rum (hall) är ganska långsmalt och det här kommer att vara den enda belysningen. I rummet finns en lång garderob.

Tacksam för hjälp.
 
Om vi antar att din nuvarande lampa är inkopplad med en lampkontakt i en takdosa då borde det vara enkelt även för någon med begränsade kunskaper att koppla in den där skenan. Jag har sagt ingen erfarenhet av just den produkten från IKEA. Men deras taklampor brukar ju säljas utan anslutningskabel, den får man oftast köpa löst och montera själv.

Om det är en lampa som behöver jordanslutning så finns det en möjlighet att koppla fel så den blir farlig, annars går det nästan inte att misslyckas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.